فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان خاطرنشان کرد: امروز بسیج به‌عنوان بزرگ‌ترین شبکه نظامی، فرهنگی و اجتماعی جهان الهام‌بخش مردم سوریه، یمن، لبنان، افغانستان و عراق است و همه بلاد مسلمین به این نیروهای مقتدر افتخار می‌کنند و آن را الگوی خود قرار می‌دهند.

به گزارش دلفین، سردار «اباذر سالاری» فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان در مراسمی که به مناسبت هفته بسیج و با حضور جمعی از مسئولان کشوری، استانی و بسیجیان هرمزگان در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد، گفت: بسیج شجره طیبه و نهاد با برکت انقلاب اسلامی است که از نخستین روز پیروزی انقلاب با درایت امام راحل همواره در کنار مردم ایران بوده ‌و کار سازمان‌دهی و نظم‌بخشی امور انقلاب را انجام داده است.
سردار سالاری ابراز داشت: حضور منسجم مردم و تبعیت از این مرجع عالی‌قدر باعث شد که پیروزی در هشت سال دفاع مقدس رقم بخورد عنوان کرد: دفاعی که ما مظلوم بودیم و مظلومیت رزمندگان که با حداقل تجهیزات نظامی قانع بودند ولی در دسترسشان نبود با ابتدایی‌ترین سلاح‌ها در مقابل ماشین جنگی تادندان‌مسلح دشمن مواجه بودند و آمده بودند که یک هفته کار این نظام و انقلاب را یکسره کنند.
اراده فولادین بسیج
سردار سالاری عنوان کرد: نیروهای مردمی و انقلابی در تمام عرصه‌های دفاع مقدس پیشگام بوده‌اند و این موضوع از اراده فولادین آن‌ها حکایت دارد و باید عرض کنم که به لطف الهی پیروزی واقعی از آن نظام و تفکر بسیجی است.
وی اظهار داشت: اغلب کشورهای دنیا نظیر آمریکا، کشورهای اروپایی و کشورهای حوزه خلیج فارس در جنگ تحمیلی از عراق حمایت می‌کردند اما با مدرن‌ترین هواپیماهای جنگنده، قوی‌ترین موشک‌های دوربرد، قوی‌ترین تانک‌ها و دلارهایشان در میدان حریف ما نشدند.
سلاح ایمان
فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان تصریح کرد: تمام دنیا در هشت سال دفاع مقدس با صدام همکاری داشتند اما رزمندگان اسلام با دست‌های خالی اما با سلاح ایمان و اعتقاد به نصرت الهی رسیدند؛ به‌گونه‌ای که نقشه‌های دشمنان علی‌رغم میل باطنی آنان خنثی شد.
شبکه‌ای الهام‌بخش
سردار سالاری خاطرنشان کرد: امروز بسیج به‌عنوان بزرگ‌ترین شبکه نظامی، فرهنگی و اجتماعی جهان الهام‌بخش مردم سوریه، یمن، لبنان، افغانستان و عراق است و همه بلاد مسلمین به این نیروهای مقتدر افتخار می‌کنند و آن را الگوی خود قرار می‌دهند.
سالاری ادامه داد: بسیج از ابتدای پیروزی انقلاب در کنار مردم و مسئولان برای ساماندهی امور انقلاب حضور داشته است و ما اوج این افتخار شجره مبارکه را در دفاع مقدس شاهد هستیم دفاع مقدسی که دانشگاه انسان‌ساز بود و شهدای عزیز و رزمندگان بزرگوار و همه به فرمان پیر و مرادشان امام راحل لبیک گفتند و صحنه‌ها و سنگرهای جبهه و جنگ را پر کردند تا در مقابل حمله استکبار بایستند.
تغییر معادلات و محاسبات
وی اظهار کرد: طبق محاسبات و اشراف قبلی که آمریکایی‌ها از کشور ما داشتند وضعیت ارتش، سازمان‌دهی نیروهای مسلح و سپاه تازه شکل گرفته را می‌دانستند و با محاسبه خودشان یک هفته زمان هم برای شکست ایران اسلامی زیاد بود ولی آن‌ها چیزی به نام اراده پولادین مردم ایران و بسیج مقتدر را در محاسبات خودشان نیاورده بودند.
فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان افزود: به فرمان امام راحل حضور مردم در پای سنگرهای دفاع مقدس شکل گرفت زن و مرد پیر و جوان، دانشجو و کاسب، کارمند و کارگر طلبه مهندس و همه در جبهه حضور داشتند و همین حضور باعث تغییر معادلات جنگ شد و فضای جبهه و جنگ تغییر کرد.
نسل‌های جدید انقلاب
سالاری عنوان کرد: ملت ایران هیچ‌وقت و در مقابل هیچ دشمنی کوتاه نخواهد آمد و امروز هم در نسل چهارم و پنجم انقلاب که توفیقات این عزیزان را می‌بینیم.
وی تصریح کرد: بسيج پس از پيروزی انقلاب اسلامي در تمام مقاطع حساس از ارزش‌های اسلامی و انقلاب دفاع و حمايت كرد و این نیروهای جهادی در عرصه‌های مختلف امنیتی، رفاهی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی منشأ خیروبرکت بوده و تا زمانی که تفکر بسیجی در کشور حاکم است، هراسی نیست.
وی گفت: بسیج این نهاد با برکت انقلاب، در هر نقطه‌ای از ایران اسلامی و هر وضعیتی که این نظام و انقلاب به حضورشان نیاز داشته باشد اولین نهاد کارآمد انقلاب به شمار می‌آیند و به‌طوری‌که همیشه در صحنه‌های یاری‌رسانی به مردم مناطق محروم و… پیشگام هستند و ما شاهد رشادت‌های بسیجیان در حوادث سیل و زلزله و مقابله با فتنه‌ها بودیم و تا این تفکر در وجود شما بسیجیان وجود دارد هیچ ابرقدرت و قدرت پوشالی در دنیا نخواهد توانست بر شما فائق بیایید.
فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان تأکید کرد: ان شاالله به لطف و برکت الهی و با آن توجهی و تعصبی که شما بسیجیان نسبت به این نظام و انقلاب دارید در همه صحنه‌ها به لطف الهی پیروز خواهید بود و سنگرهای دنیا را یکی پس از دیگری به دست خواهید گرفت.
فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان ضمن اشاره به این موضوع که پیروزی واقعی همواره از آن تفکر بسیجی است، گفت: بسیجیان نیروهای مخلص و فداکاری‌ هستند که با حضورشان در تمام صحنه‌ها برای کمک‌رسانی به مناطق محروم و آبادانی کشور نقش‌آفرینی کرده‌اند.
وی در پایان افزود: بسیج همان‌طور که معادلات جنگ را تغییر داد می‌تواند در عرصه اقتصاد هم موفق بشود و جنگ امروز ما متفاوت از دیروز است امروز خیالمان از مسائل دفاعی و نظامی راحت است هیچ قدرت و ابرقدرتی توان رویارویی و مقابله با این نظام و انقلاب را ندارد و نخواهد داشت.

خبر اختصاصی:فاطمه درویش پور

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007