بندرلنگه به دلیل کم‌توجهی‌ها از اعتبار کاسته شده و در این روند، فرآیند عمران و آبادانی کند یا حتی بهتر است بگوییم متوقف شد پیش میرود.

به گزارش دلفین، بندرلنگه در روزگاری نه‌چندان دور به بندر مروارید و عروس خلیج فارس شهرت داشت و اعتباری بیش از جزیره هرمز، لاوان و حتی بحرین برای خود به دست آورده بود. این بندر یکی از مراکز مهم تجارت و بازرگانی منطقه به شمار می‌رفت اما کم‌کم و به دلیل کم‌توجهی‌ها از اعتبار بندرلنگه کاسته شد و در این روند، فرآیند عمران و آبادانی کند یا حتی بهتر است بگوییم متوقف شد.
از بین رفتن زیرساخت‌های گذشته
امروز سالیان بسیاری از روزهای رونق بندرلنگه گذشته و در این مدت زیرساخت‌های قدیمی هم رو به ویرانی رفته؛ به‌گونه‌ای که از آن‌همه شکوه دیرینه و ساختمان‌های چندطبقه و بازار بزرگ که دارای ۴۰۰ مغازه دوطبقه بود و خانه‌های مجلل چیزی برجای نمانده است.
امیدواری…
حال با روی کار آمدن شورای شهر جدید و انتخاب شهرداری خوش‌فکر به نظر می‌رسد این افراد برای عمران و آبادانی بندرلنگه عزم خود را جزم کرده‌اند تا در همه شئون فعالیت خود را آغاز کنند و مردم امسال امیدوارند با به اجرا در آمدن طرح‌های عمرانی از سوی شهرداری چهره بندرلنگه دگرگون شود. اجرای بلوار و خیابان‌های جدید با هدف کاهش ترافیک شهری یکی از نخستین اقدامات در این راستا است.
بازیابی اعتبار پیشین
در حال حاضر «ابراهیم فرهمند نیا» به‌عنوان شهردار بندرلنگه با پشتیبانی اعضای شورای شهر تلاش می‌کند تا این بندر اعتبار گذشته خود را باز یابد. شهردار بندرلنگه در همین رابطه به خبرنگار دلفین گفت: سعی داریم طرح‌های بزرگی را به اجرا درآوریم تا مردم فعالیت‌های شهرداری در آبادانی شهر را مشاهده کنند.
پروژه‌های جدید
وی به‌صورت مصداقی به تشریح این اقدامات پرداخت و اضافه کرد: بلوار ساحلی بندرلنگه در حال احداث است و پیش رفت فیزیکی آن حدود ۲۰ درصد است که تلاش داریم تا هر چه زودتر این بلوار به اتمام برسد.
فرهمند نیا افزود: یک خیابان دیگر در مسیر دانشگاه علمی کاربردی تا اول محله بزرگ رودباری در دست اقدام است و این خیابان کمک بزرگی به کاهش ترافیک شهر خواهد کرد.
طرح نقشه جامع در اولویت
وی در ادامه یادآور شد: طرح نقشه جامع شهر بندرلنگه در اولویت کاری شهرداری است و امیدواریم با برنامه‌های وسیعی که در دست اقدام داریم بتوانیم این طرح را سروسامان دهیم.
شهردار بندرلنگه خاطرنشان کرد: طرح روکش آسفالت خیابان‌های شهر و کوچه‌ها در دستور کاری شهرداری قرار گرفته است که با برنامه‌ریزی آسفالت تمامی محله‌های دارای مشکل رفع خواهد شد.
بهبود وضعیت پارک‌ها
وی اضافه کرد: پارک‌های بندرلنگه آسیب جدی دیده بودند اما اقدامات خوبی برای احیا آن‌ها انجام دادیم و اکنون پارک دولت، پارک بانوان و پارک نیروی انتظامی دوباره بازسازی و از نظر روشنایی و نظافت بهبود یافته است تا خانواده‌ها از این اماکن به نحو شایسته‌ای استفاده کنند.
فرهمند نیا در پایان ضمن بیان این‌که برای زیباسازی بازار و پارک‌های بندرلنگه برنامه خوبی در دست اقدام است، افزود: با اجرای طرح عمرانی بندرلنگه به‌سرعت رو به آبادانی و رفاه خواهد رفت و سعی داریم زیرساخت‌هایی در شأن همشهریان گرامی ایجاد کنیم.

گزارش اختصاصی:عبدالحسین اسدپور

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007