با توجه به این‌که نظام جمهوری اسلامی، نظامی ارزشی است شوراهای اسلامی باید در تمامی برنامه‌های توسعه‌ای و رفاه اجتماعی، ارزش‌ها را به‌عنوان پیوست فرهنگی کار در نظر بگیرند.

به گزارش دلفین، شوراهای اسلامی شهر و روستا به دلیل ماهیت مردمی، خدماتی را می‌توانند ارائه دهند که نهادهای دولتی به لحاظ قانونی قادر به انجام این نوع خدمات نخواهد بود. باید اذعان داشت که شوراهای اسلامی شهر و روستا بستر مناسبی برای خدمتگزاری بیشتر به مردم هستند و اعضای شوراهای اسلامی می‌توانند با تلاش مضاعف زمینه را برای حل مشکلات و کاستی‌های مردم فراهم کنند.
شوراها به‌عنوان نهادی مردمی و با جلب مشارکت مردمی و دولتی آبادانی و ارتقای مدیریت شهری را تسریع می‌کنند و ضروری است با دیدی همه‌جانبه و با بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین در مدیریت شهری و توجه جدی به ارتقا و کیفی‌سازی برنامه‌های آموزشی نبض توسعه را در منطقه در دست گیرند.
در شرایطی که کشور به دلیل ناکارآمدی برخی از مدیران و البته فشارهای خارجی با وضعیت نابسامانی روبه‌رو شده است، همگان بر این عقیده‌اند که برای دستیابی به اهداف تعالی در عرصه سازندگی باید با برنامه‌ریزی دقیق و بودجه‌ریزی عملیاتی، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و اجرای طرح‌های اثربخش را در اولویت برنامه‌ها قرار داد.
با توجه به این‌که نظام جمهوری اسلامی، نظامی ارزشی است شوراهای اسلامی باید در تمامی برنامه‌های توسعه‌ای و رفاه اجتماعی، ارزش‌ها را به‌عنوان پیوست فرهنگی کار در نظر بگیرند و در راستای عزت و اعتلای میهن اسلامی تلاش کنند. شوراها یکی از بهترین ساختار برای نقش‌آفرینی و حضور مردم در مدیریت و تصمیم‌گیری در امور مربوط هستند و در یک دهه گذشته سعی کرده‌اند تا به سهم خود مسیر پیشرفت کشور را هموار و تسریع کنند.
در این زمینه رهبر فرزانه انقلاب بیانات ویژه‌ای دارند و ایشان در کنار فعالیت‌های عمرانی بر توسعه فرهنگی نیز تأکید کرده‌اند. پس شوراهای اسلامی باید در برنامه‌ریزی‌های خود منویات رهبر معظم انقلاب را در اولویت کاری خود قرار دهند و برای تقویت نگاه فرهنگی در مدیریت شهری تلاش مضاعف کنند.

یادداشت اختصاصی:عبدالحسین اسدپور

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007