رئیس مجتمع آموزش عالی میناب تفکر انتقادی را جز ذات لاینفک دانشگاه خواند و عنوان کرد: دانشگاه نقش نظارتی را در جامعه دارد و باید به‌عنوان یک مشاور برای دستگاه‌های اجرایی عمل کند.

به گزارش دلفین، «عباس مرادی» رئیس مجتمع آموزش عالی میناب در مراسم روز دانشجو با بیان اینکه پس از دو سال با کرونا دانشگاه‌ها دوباره در حال بازگشایی هستند، اظهار داشت: اهمیت نقش دانشجویان قابل‌انکار نیست و دانشگاه در دوران دفاع مقدس علی‌رغم پشتیانی علمی شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرد‌.
وی با بیان اینکه پیشرفت‌های امروز به‌واسطه نقش‌آفرینی متخصصان دانشگاهی است، عنوان کرد: دانشجو هرگز در جامعه منفعل نبوده است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی این فعالیت‌ها گسترش پیدا کردند.
مرادی با اشاره به اینکه دانشگاه یک نهاد اجتماعی و فرهنگی است گفت: در دانشگاه نباید به کارهای آموزشی بسنده کرد و همه‌جای دنیا تحول از دانشگاه باید شروع می‌شود.
وی تفکر انتقادی را جز ذات لاینفک دانشگاه خواند و عنوان کرد: دانشگاه نقش نظارتی را در جامعه دارد و باید به‌عنوان یک مشاور برای دستگاه‌های اجرایی عمل کند.
وی ضمن اشاره به اینکه انتقادهای دانشگاه سیاسی نیست بلکه سازنده، پویا و خلاق است، اضافه کرد: پایه توسعه در همه‌ی نقاط دنیا اخلاق است و در شاخصه‌های توسعه در رتبه اول قرار دارد.
مرادی ضمن بیان اینکه توسعه اخلاق‌محور شعاری اساسی در دانشگاه است، افزود: امیدواریم اعتماد به دانشگاه بازگردد و میناب با داشتن پیشینه فرهنگی قابل‌توجه باید بتواند در توسعه استان نقش تأثیرگذاری را داشته باشد.
وی در پایان با تأکید بر اینکه باید میناب در توسعه سواحل مکران نقش خود را ایفا کند، اظهار داشت: دانشگاه متعلق به همه جامعه است.

خبر اختصاصی:مهدی ذاکری

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007