زلزله‌ی اخیر هرمزگان در روستاهای منطقه فین و سیاهو اگرچه تلفات جانی نداشت اما روستاییان به دلیل از دست دادن خانه‌ و کاشانه‌ی خود روزهای سختی را سپری می‌کنند و چشم امیدشان به دست‌های مسئولان دولتی و خیران است.

به گزارش دلفین، زلزله‌ی اخیر هرمزگان در روستاهای منطقه فین و سیاهو اگرچه تلفات جانی نداشت اما روستاییان به دلیل از دست دادن خانه‌ و کاشانه‌ی خود روزهای سختی را سپری می‌کنند و چشم امیدشان به دست‌های مسئولان دولتی و خیران است تا هر چه سریع‌تر بتوانند به روال عادی زندگی بازگردند. هوا رو به سردی رفته و نبود سقف مناسب در بالای سر روستاییان، خانواده ها را با بحران روحی و روانی مواجه کرده است. برای بررسی چگونگی پیشرفت بازسازی مناطق روستایی زلزله‌زده گفت‌وگویی را با «شهریار نوری زاده» مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان ترتیب دادیم که خلاصه‌ای از آن در ادامه آمده است.
آواربرداری سریع برای عملیات فوری بازسازی
«شهریار نوری زاده» ضمن اشاره به این‌که پس از وقوع زلزله در روستاهای هرمزگان ضمن ارزیابی واحدهای مسکونی، به‌سرعت عملیات آواربرداری را انجام دادیم، افزود: با تشکیل تیم‌های عملیاتی به‌فوریت عملیات اجرایی را آغاز کردیم تا در مدت‌زمان معینی واحدهای مسکونی روستانشینان به بهره‌برداری برسد.
مصالح تامین شد، ماشین‌آلات مشغول به کارند
وی با بیان این‌که نیروهای بنیاد مسکن هرمزگان در ۳۲ روستای زلزله‌زده استان همچنان در حال خدمت‌رسانی هستند، افزود: تاکنون مصالح تمام واحدها تأمین و به انبار مرکزی در روستا حمل شده است و اکیپ‌های اجرایی و ماشین‌آلات در منطقه مشغول بکارند.
مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان به فعالیت ستاد بازسازی با حدود ۳۰ نفر ناظر در شهر فین نیز اشاره و اضافه کرد: ایستگاه بتن با تمام تجهیزات در محل راه‌اندازی و کار ساخت و مرمت دو هزار و ۴۵۰ واحد شروع شده است و خدمات‌رسانی به‌صورت بی‌وقفه انجام می‌شود.
وی با بیان این‌که ساخت ۱۰ واحد مسکونی از سوی شرکت نفت ستاره خلیج فارس نیز آغاز شده است، افزود: در پی تحویل اسکلت فلزی واحدها از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شرکت نیز در حال ساخت این تعداد واحد در منطقه گیشان غربی است.
تلاش برای ساخت سرپناهی ایمن و استاندارد
نوری زاده در پایان از همکاری همه دستگاه‌ها به‌ویژه حمایت و پیگیرهای استاندار در بهبود وضعیت مسکن زلزله‌زدگان تشکر کرد و افزود: از همکاران پرتلاشم در بنیاد مسکن که مسئولیت و زحمت اصلی در بازسازی را بر عهده داشته‌اند نیز کمال قدردانی را دارم و امیدوارم به‌زودی سرپناهی ایمن و استاندارد بر سر مردم آسیب‌دیده‌ی منطقه گسترده شود.

گفت و گوی اختصاصی:زهرا شاکرمی نژاد

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007