امدادگر جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان گفت: لباس امداد یا جمعیت هلال‌احمر را فقط با هدف خدمت خالصانه به مردم بر تن می‌کنیم و همه‌ی توانمان را خواهیم گذاشت تا کمک‌رسانی شایسته‌ای به مردم سرزمینمان داشته باشیم.

به گزارش دلفین، چهاردهم آذرماه روز جهانی داوطلب بود اما در تقویم رسمی ایران هنوز روزی به‌عنوان روز داوطلب پیشنهاد نشده است. بااین‌حال امدادگریِ داوطلبانه، فرهنگی است که باید هر چه بیشتر نهادینه شود چراکه به تقویت سرمایه‌های اجتماعی کشور می‌انجامد و در مواقع بحران می‌تواند به‌عنوان بازویی توانمند نقش‌آفرینی کند. برای بررسی اهمیت امدادگری و فعالیت به‌عنوان یک داوطلب گفت‌وگویی را با «امیررضا داوری» امدادگر جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان ترتیب دادیم که خلاصه‌ای از آن در ادامه آمده است.
حضور از ۱۴ سالگی
داوری با بیان این‌که از ۱۴ سالگی وارد جمعیت هلال‌احمر شده است، افزود: در حال حاضر با درجه امدادگری امدادگر یکم در حال فعالیت هستم و یک سال است که در پایگاه امداد جاده‌ای رهدار شهرستان رودان مشغول شده‌ام و در مأموریت‌های امدادی شرکت می‌کنم.
وی در خصوص نحوه ورود خود به جمعیت هلال‌احمر گفت: از طریق دوستان و آشنایان با تشکیلات جمعیت هلال‌احمر آشنا شدم و کار را با شرکت در دوره‌های امدادی کمک‌های اولیه آغاز کردم و پس از آن در چند سال اخیر دوره‌های تخصصی خود را گذرانده‌ام.
امدادگر جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان اظهار داشت: امدادگر عاشق کمک کردن به مردم است و ما اخیراً به پشتوانه روحیه‌ی جهادی همکارانمان توانستیم در طرح شهید سلیمانی نقش بسیار خوبی را ایفا کنیم که رضایت عمومی را در پی داشت.
وضعیت خوب هرمزگان
وی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان در حوزه امدادی از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است، افزود: بااین‌حال انتظار داریم مسئولان توجه بیشتری به این حوزه داشته باشند چراکه جوانان بسیاری در جمعیت هلال‌احمر خالصانه در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.
بهترین خاطره
داوری در پاسخ به این سؤال که بهترین خاطره شما در جمعیت هلال‌احمر چه بوده است، عنوان کرد: اعزام به اردوی شیراز که از طرف سازمان دانش‌آموزی به‌عنوان امدادگر اعزام شدیم، یکی از بهترین خاطرات من بود که در این سفر در رقابت با استان‌های دیگر توانستیم به‌عنوان تیم منتخب امدادی انتخاب شویم و برای من جز بهترین خاطرات در حوزه امدادی محسوب می‌شود.
خدمت خالصانه
وی در پاسخ به این پرسش که چه حسی پیدا می‌کنید زمانی که لباس امداد را بر تن می‌کنید، گفت: لباس امداد یا جمعیت هلال‌احمر را فقط با هدف خدمت خالصانه به مردم بر تن می‌کنیم و همه‌ی توانمان را خواهیم گذاشت تا کمک‌رسانی شایسته‌ای به مردم سرزمینمان داشته باشیم.
این امدادگر جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان با اشاره به اینکه کمک‌رسانی یکی از بهترین حس‌هایی بوده که تاکنون تجربه کرده‌ است، افزود: کمک‌رسانی و خدمت به مردم حس بسیار لذت‌بخشی برای من داشته است.
وی عنوان کرد: همان‌طور که همه مردم مشاهده کردند امدادگران جمعیت هلال‌احمر هرمزگان با همکاری امدادگران استان‌های هم‌جوار توانستند به‌خوبی نقش مؤثری در زلزله اخیر فین داشته باشند و تا دو هفته بعد از وقوع زلزله نیز در منطقه کار امدادرسانی به مردم را انجام می‌دادند.
دوره‌ای حیاتی
داوری با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنم همه مردم در دوره‌های کمک‌های اولیه شرکت کنند، اظهار داشت: شرکت در دوره کمک‌های اولیه پایه‌گذار شکل‌گیری یک امدادگر خواهد بود و امدادگرها با نجات دادن جان انسان‌ها، احساس بسیار لذت‌بخشی را تجربه می‌کنند.
وی در پایان گفت: به جوانان امدادگر توصیه می‌کنم شرکت کنند و آمادگی مقابله با هرگونه حادثه یا رویدادی را داشته باشند و به امدادگران نوپا نیز توصیه می‌کنم که همیشه و همه حال با صبر و اخلاق خوش با مردم رفتار کنند.

گفت و گوی اختصاصی:مهدی ذاکری

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007