«شاکر رضا مریدی» مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان به‌خوبی توانسته قسمت عمده‌ای از این مالیات‌ها را به استان بازگرداند و بسیاری از گردن‌کلفت‌ها و لابی‌های قدرتمندشان را به ستوه آورده است و همین مسئله نیز به قدردانی رئیس‌کل دادگستری هرمزگان از وی انجامید.

اشاره:
در سال‌های گذشته با فاش شدن پرداخت مالیات صنایع هرمزگان در پایتخت، واکنش‌های منفی فراوانی در استان نسبت به این موضوع ایجاد شد و همگان به دنبال این بودند تا چرایی بروز این تخلف آشکار را که سال‌ها رخ داده بود، بدانند و البته هیچ مدیری نیز توان یا قصد قطع این زنجیره‌ی معیوب را نداشت؛ اما به نظر می‌رسد که «شاکر رضا مریدی» مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان به‌خوبی توانسته قسمت عمده‌ای از این مالیات‌ها را به استان بازگرداند و بسیاری از گردن‌کلفت‌ها و لابی‌های قدرتمندشان را به ستوه آورده است و همین مسئله نیز به قدردانی رئیس‌کل دادگستری هرمزگان از وی انجامید.
فقط آلودگی و آسیب برای مردم نباشد
«مجتبی قهرمانی» در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی ضمن تقدیر و اعلام پشتیبانی از شاکر رضا مریدی در مسیر بازگرداندن پرونده‌های مالیاتی به هرمزگان، بیان داشت: زمانی که مردم استان متحمل آسیب‌ها و آلودگی‌های صنایع می‌شوند؛ پس بایستی از مزایا و محاسن این صنایع نیز بهره‌مند شوند.
رئیس‌کل دادگستری هرمزگان اظهار داشت: برگشت پرونده‌های مالياتی بنگاه‌های اقتصادی به استان باعث حمایت از تولید و افزایش گردش مالی هرمزگان برای استان می‌شود.
ایجاد گردش مالی در هرمزگان
وی تصریح کرد: این شرکت‌ها و صنایع نه‌تنها مالیاتشان را در استان پرداخت نمی‌کردند که حتی حساب‌های بانکی و امورات بیمه‌ای‌شان را در خارج استان انجام می‌دادند که با پیگیری امور مالیاتی هرمزگان، این گردش مالی به استان منتقل شده و مردم از مزایای آن برخوردار می‌شوند.
پیگیری سایر پرونده‌ها
رئیس‌کل دادگستری هرمزگان بر ضرورت ادامه پیگیری جهت برگشت پرونده مابقی صنایع به استان تأکید کرد.
وی با اشاره به ماده ۱۱۰ قانون مالیات‌های مستقیم افزود: بر اساس مقررات مربوطه، اشخاص حقوقی، شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی باید مالیات خود را در محل فعالیت خود پرداخت کنند، درحالی‌که متأسفانه برخی از شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی استان هرمزگان مالیات بر ارزش‌افزوده خود را در بیرون از استان پرداخت می‌کردند.
قهرمانی گفت: پرداخت این مبالغ قابل‌توجه مالیات در هرمزگان می‌تواند زمینه‌ساز دستاورد‌های بزرگی در جهت عمران و آبادانی و توسعه زیرساخت‌های این استان شود.
انتقال ۴۰ پرونده به هرمزگان
رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: درنتیجه این اقدام قاطع دستگاه قضایی، پرونده ۴۰ شرکت و بنگاه بزرگ اقتصادی به هرمزگان منتقل شد که، سهم مالیات این شرکت‌ها برای عمران و آبادانی استان هرمزگان اختصاص داده می‌شود.

 

گزارش اختصاصی:زهرا شاکرمی