رئیس جمهور اظهارداشت: در دستور کار دولت هیچ بحثی در خصوص الحاق استان فارس به خلیج فارس مطرح نیست.

به گزارش دلفین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در جزیزه قشم با بیان اینکه اولویت مدیران بومی گزینی باشد عنوان کرد: کشاورزی و صید و صیادی در استان باید توسعه یابد و انجام صید ترال ممنوع است.

وی با بیان اینکه ساماندهی وضعیت ته لنجی ها و کالای همراه ملوان از ضروریات است گفت: صادرات محصولات استان به کشورهای همسایه ضرورت رونق تجارت در استان است.

رئیس جمهور اظهارداشت: صنایع استان باید براساس مسئولیت های اجتماعی، سهم خود را در جهت توسعه استان پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه جزیره هرمز دارایی فیت عظیم گردشگری است به گونه‌ای که می‌تواند هیچ فرد بیکاری نداشته باشد عنوان کرد: جزیره هرمز نماد ایستادگی در استان هرمزگان است و احداث مرکز بهداشتی و درمانی مجهز برای رفع نیاز مردم و گردشگران باید با سرعت اجرایی شود

رئیسی عنوان کرد: براساس وعده ما و نیاز کشور به ساخت مسکن، بخشی از ظرفیت طرح یک میلیون مسکن در هر سال باید به جزیره هرمز اختصاص یابد.

وی با اشاره به بازدید خود از ساکنین محلات اهل‌سنت جزیره قشم افزود: در این محلات بسیار متفاوت کار انجام شده ولی لازم و کافی نبوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه قشم قرار بود تبدیل به منطقه آزادی برای تولید شود اظهارداشت: موانع موجود توسط استاندار و مسئولان منطقه آزاد قشم مطرح شد که دستور دادیم به فوریت بررسی و پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه هرنوع توسعه یافتگی در این منطقه باید براساس فرهنگ اصیل مردم استان هرمزگان صورت گیرد گفت: بعد از هر سفری مردم انتظار تحقق خواسته ها را دارند و پل خلیج فارس از پروژه های است که حتما باید ادامه پیدا کند، در مورد منابع آن فکر شده و اجرایی خواهد شد.

رئیسی با بیان اینکه فعال شدن این پل به رفع مشکلات اقتصادی مردم کمک خواهدکرد افزود: اگر به هر دلیلی مشکلی بر سرراه ساخت پل پیش آمد باید توسط مسئولان با شفافیت به مردم گفته شود.

وی در پایان این نشست اظهارداشت: در دستور کار دولت هیچ بحثی در خصوص الحاق استان فارس به خلیج فارس مطرح نیست.

خبر اختصاصی: معصومه مشار

  • نویسنده : 1007