شهردار بندرعباس درباره سیستم حمل‌ونقل بی.آر.تی نیز عنوان کرد:استدلال مشاوران طرح این است که ماهیت بی آر تی در آن است که مردم برای سرعت در رفت‌وآمد باید مجبور به استفاده از بی.آر.تی شوند.

به گزارش دلفین، «مهدی نوبانی» شهردار بندرعباس با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح گوشه‌ای از عملکرد پنج‌ماهه‌ی خود پرداخت و گفت: از زمانی که سکان مدیریت شهری را عهده‌دار شدم بر خود واجب دانستم که خدمتگزار شهروندان بندرعباسی باشم و در این مدت کوتاه به لطف الهی توانستیم پروژه‌های نیمه‌تمام را که همکارانمان در حوزه‌های مختلف آغاز کردند با موفقیت به بهره‌برداری برسانیم.
وی بیان داشت: در هفته گذشته تقاطع غیر هم‌سطح میدان قدس را به بهره‌برداری رسانیدم و با تکمیل این پروژه به کاهش ترافیک شهری کمک کردیم، در ضمن تکمیل روشنایی بوستان‌ها و پارک‌ها، نورپردازی میدان‌ها، پل‌ها و فلکه‌ها، رنگ‌آمیزی جداول، برپایی جشنواره ساحلی، لکه‌گیری و آسفالت گسترده در سطح شهر، کاشت ۲۲۰۰ نهال بومی و مثمر، هرس و حذف تدریجی گونه کنوکارپوس، روشن کردن المان بندرعباس و ساخت المان در ورودی شهر نیز از دیگر اقدامات مهم این مدت بوده است.
بازگشایی خیابان معراج
نوبانی اضافه کرد: افتتاح و بازگشایی خیابان معراج در کنار هتل هما را در دستور کار داریم و تمام تلاشمان این است که تا پیش از نوروز این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.
خط اتوبوس در محلات کم‌برخوردار
شهردار بندرعباس بیان کرد: توسعه خط اتوبوس‌رانی در محلات کم‌برخوردار را برنامه‌ریزی کردیم تا بتوانیم به محله‌هایی که تاکسی و اتوبوس نمی‌رود نیز خدمات‌رسانی داشته باشیم و یادواره شهدای شهرداری بندرعباس نیز برای اولین بار در باغ گل‌ها در ۲۲ اسفند برگزار خواهد شد.
ادامه ساخت رواق بازار بندرعباس
وی در ادامه از ساخت رواق بازار قدیم با طرح سنتی و بومی خبر داد و گفت: این پروژه اکنون در حال اجراست و به دنبال آنیم تا پس از دو و نیم سال بار دیگر باغ پرندگان را بازگشایی کنیم.
تغییر مکان شهربازی
نوبانی از تغییر جانمایی احداث شهربازی بندرعباس خبر داد و عنوان کرد: دو طرح مطالعاتی شهربازی را بررسی کردیم و اکنون ۷ وسیله شهربازی خریداری شده و با انجام زیرسازی‌ها، به‌تدریج امکان برپایی این تجهیزات را با مشارکت بخش خصوصی که آن را به مزایده خواهیم گذاشت، فراهم خواهیم آورد.
وی افزود: مکان جدیدی که برای شهربازی در نظر گرفته‌ایم روبروی شهرداری منطقه یک است که بخشی از اراضی متعلق به شهرداری بوده و اکنون کار تسطیح در وسعت ۵ هکتاری در جریان است.
تأکید بر شفافیت
شهردار بندرعباس شفاف‌سازی در مزایده‌ها و مناقصه‌ها را یکی از اهداف خود از زمان ورود به شهرداری خواند و خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی سامانه ستاد در شهرداری سعی کردیم تا تمامی قراردادهای مالی شفاف شود، البته این ابتدای راه است و در سال ۱۴۰۱ حتماً این سامانه را کامل می‌کنیم و حقوق و مزایا و پرداختی‌ها نیز روی آن قرار خواهد گرفت.
هزار و ۵۰۰ میلیارد بدهی انباشته
یکی از سؤال‌ها از شهردار بندرعباس به میزان بدهی انباشته مرتبط بود که وی در این باره نیز شفاف‌سازی کرد و گفت: در یک فقره تنها ۲۲۰ میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهی داریم و سرجمع بدهی‌های ما رقمی بالغ‌بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان است.
پیگیری‌ حقوقی قراردادهای شائبه دار
نوبانی در خصوص تضییع بیت‌المال به سبب بدعهدی برخی پیمانکاران شائبه دار و قراردادهای پیشین نیز گفت: برخی پروژه‌ها سرمایه‌گذار به تعهدات خود عمل نکرده است و ما در حال پیگیری حقوقی موضوع هستیم.
بی.آر.تی بی بی.آر.تی
وی درباره سیستم حمل‌ونقل بی.آر.تی نیز عنوان کرد: معتقدم این سیستم برای بلوار مرکزی شهر بندرعباس کارایی لازم را ندارد و عملاً یک باند به‌طور کامل اشغال شده و باند دیگر نیز برای پارک خودروها سبب قفل شدن حرکت در بلوار مرکزی بندرعباس می‌شود ولی استدلال مشاوران طرح این است که ماهیت بی آر تی در آن است که مردم برای سرعت در رفت‌وآمد باید مجبور به استفاده از بی.آر.تی شوند که من این مسئله را قبول نکردم و از آن‌ها خواستم تا مسیر جایگزین دیگری را برای این سیستم بررسی کنند.
امیدواری به همکاری بیشتر شورای شهر
شهردار بندرعباس که سعی داشت از پاسخ به چالش‌های ایجادی از سوی برخی از اعضای شورای شهر در مسیر حرکت پنج‌ماهه‌اش طفره برود، درباره تعاملش با شورا چنین گفت: به اعضای محترم شورا اعلام کرده‌ام که با هم‌افزایی کمک کنند تا شهر بندرعباس پیشرفت کند و از همه تقاضا دارم که اختلافات را کنار بگذارند.
وی ضمن بیان این‌که با اتحاد و همدلی پیشرفت امور سرعت خواهد گرفت، اضافه کرد: خوشبختانه فضای تعاملی بهتر شده و قطعاً بهتر هم خواهد شد و امیدوارم همگرایی شورا و شهرداری در سال ۱۴۰۱ بیشتر شود.

خبر اختصاصی:پدرام مجیدی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1001