بندرسیریک ماه‌هاست که شهردار ندارد و با سرپرست اداره می‌شود، موضوعی که برخی نابسامانی‌ها انجامیده و سبب اعتراض مردم و برخی مسئولان شهرستان شده است.

به گزارش دلفین، بندر سیریک یکی از شهرهای مهم استان هرمزگان است که در ۲۲۰ کیلومتری شرق بندرعباس قرار گرفته و به‌عنوان یکی از مقصدهای گردشگران به دلیل جاذبه‌های گردشگری متنوع شناخته می‌شود و جمعیت آن بر اساس سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، ۴۵ هزار و ۱۸۵ نفر بوده است. بااین‌حال این شهر ماه‌هاست که شهردار ندارد و با سرپرست اداره می‌شود، موضوعی که برخی نابسامانی‌ها انجامیده و سبب اعتراض مردم و برخی مسئولان شهرستان شده است.
آغاز ماجرا
ماجرا از این قرار است که با شروع بکار شورای اسلامی شهر بندر سیریک «عادل کمالی» شهردار بندر سیریک به ادامه فعالیت خود در شهرداری بندر سیریک پایان داد و اکنون ماه‌هاست که شهرداری بندر سیریک به‌صورت سرپرست اداره می‌شود و در نبود اقتدار کامل، کارها در مسیر اصلی خود قرار ندارد و این موضوع گلایه‌هایی را از سبب شده است.
اولین واکنش
در این وضعیت اولین واکنش به موضوع از سوی مجمع مطالبه گران سیریک در بهمن‌ماه سال گذشته صورت گرفت که این مجمع با ارسال نامه‌ای به شورای اسلامی شهر سیریک، خواستار شفاف‌سازی اعضای این شورا در خصوص چرایی عدم معرفی شهردار شد.
«مهرداد احمدی» دبیر مجمع مطالبه‌گران شهرستان سیریک در این خصوص عنوان کرد: با گذشت نزدیک به هفت ماه همچنان شهر بندر سیریک فاقد شهردار است و توسط سرپرست اداره می‌شود و نبود شهردار باعث شده است شاهد کندی روند توسعه سیریک باشیم، این در حالی است که بندر سیریک به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای استان باید پیشرو در توسعه و آبادانی باشد.
شهردار منتخب پنج ماه است معرفی شده!
اما از آن ‌سو «عباس جمال‌الدینی» رئیس شورای اسلامی شهر بندر سیریک در پاسخ به نامه مجمع مطالبه گران سیریک گفت: شهردار منتخب مردم در شورای ششم شهر بندر سیریک پنج ماه پیش معرفی شده است.
وی ادامه داد: شورای شهر بندر سیریک اصرار مجدد بر گزینه معرفی شده داشته و مصوبه معرفی شهردار جهت صدور رأی به استانداری هرمزگان ارسال شده است.
جمال‌الدینی تصریح کرد: متأسفانه قریب به پنج ماه است روند ابلاغ حکم شهردار سیریک به طول انجامیده و با وجود پیگیری‌های مکرر شورای شهر این انتصاب همچنان بلاتکلیف است.
انتقاد امام‌جمعه
حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محسن سالاری» امام‌جمعه سیریک نیز در خطبه‌های نماز جمعه ششم اسفندماه با انتقاد از عدم معرفی شهردار سیریک علی‌رغم گذشت چندین ماه از آغاز به کار شورا، گفت: مدیران استانی تکلیف شهردار بندر سیریک را برای خدمت‌رسانی مشخص کنند.
سریع‌تر تعیین تکلیف شود
از اظهارات جمال‌الدینی رئیس شورای اسلامی شهر سیریک پیداست منتخبان مردم در پارلمان محلی تأکید و اصرار بر انتصاب فرد موردنظرشان برای صندلی شهرداری بندر سیریک دارند و در این شرایط استانداری هرمزگان و شخص مهدی دوستی باید با تشکیل کمیته‌ای تخصصی هرچه سریع‌تر به موضوع ورود پیدا و جوانب امر را بررسی کند.
گفتنی است، تلاش‌های خبرنگار دلفین برای گفتگو با رئیس شورای اسلامی شهر بندر سیریک و دریافت آخرین مواضع شورا در این خصوص بی‌نتیجه ماند.

گزارش اختصاصی: مهدی ذاکری

 

  • نویسنده : 1007