تأکیدات دوستی بر کیفیت‌بخشی امتحانات برای دانش آموزان هرمزگانی دردسرساز شد.

به گزارش دلفین، با مجازی شدن مدارس بسیاری از دانش‌آموزان به‌ویژه دانش‌آموزان محروم، از روند عادی تحصیل بازماندند و عدالت آموزشی تحت‌الشعاع قرار گرفت. انتشار گسترده‌ی کلیپ‌های طنز در فضای مجازی که دانش‌آموزان حتی توانایی روخوانی کتاب‌های درسی را نیز ندارند، مؤید همین مسئله بود و به‌واقع آموزش مجازی برای دانش‌آموزان کم‌بضاعت و بی‌بضاعت جامعه که دسترسی مناسبی به تبلت، اینترنت پرسرعت، نظارت والدین و خانه‌های گرم‌ونرم نداشتند، بیشتر به یک جوک مانند بود تا آموزش و بی‌شک کشور در سال‌های آینده با بحران‌های آموزشی حاصل از این دوره دست‌وپنجه نرم کند و آسیب‌های آن ادامه‌دار باشد.
بااین‌حال از ابتدای سال ۱۴۰۱ و با پایان تعطیلات نوروزی دولت بر بازگشت دانش‌آموزان به کلاس‌های درس تأکید کرد و اگرچه این موضوع به دلیل تصمیم آنی تا حدودی به غافل‌گیری والدین انجامید و فقدان سرویس‌های ایاب و ذهاب، نبود تهویه مناسب در کلاس‌ها، فاصله گرفتن از محل تحصیل در مواردی و عدم اقناع والدین در رابطه با امنیت بهداشتی فرزندان، مقاومت‌هایی را در پی داشت اما بازگشت به کلاس‌های درس مسئله‌ای بود که باید هر چه سریع‌تر محقق می‌شد.
در استان هرمزگان نیز «مهدی دوستی» استاندار هرمزگان برای نشان دادن جدیت مسئله بار دیگر در نخستین روز بازگشایی در مدارس استان حضور یافت و با نواختن مجدد زنگ مدرسه این موضوع را یادآور شد که باید تحصیل حضوری علی‌رغم تمام محدودیت‌ها پیگیری شود. بازدیدهای مداوم از مدارس و سرکشی از روند آموزش در اقصی نقاط شهر بندرعباس نیز با همین هدف صورت پذیرفت که به نظر می‌رسد با توجه به بازخوردهای دریافت شده، این اقدامات تا حدودی تأثیرگذار بوده است.
مؤید این موضوع را باید در توییت دانش‌آموزی هرمزگانی دید که به طنز نتیجه‌ی تأکیدات دوستی بر کیفیت‌بخشی امتحانات را به برپایی رالی امتحانات در مدارس مرتبط دانسته و به آن پرداخته است.
بااین‌حال مطمئناً این سخت‌گیری و تأکید می‌تواند در پایان سال و در امتحانات نهایی یا نتایج کنکور تأثیرات خود را نشان دهد و جلوی کاهش بیش‌ازپیش کیفیت آموزش در هرمزگان را بگیرد.

یادداشت اختصاصی: پدرام مجیدی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1001