مدتی است مردم و حتی مسئولان در شهرستان‌های غرب و شرق هرمزگان نسبت به عدم تکریم ارباب‌رجوع‌ و دشواری‌های ملاقات مردم با مسئولان اعتراض دارند و نسبت به آن واکنش نشان داده‌اند.

به گزارش دلفین، مدتی است مردم و حتی مسئولان در شهرستان‌های غرب و شرق هرمزگان نسبت به عدم تکریم ارباب‌رجوع‌ و دشواری‌های ملاقات مردم با مسئولان اعتراض دارند و نسبت به آن واکنش نشان داده‌اند. جواب‌های سربالا، راهنمایی‌های اشتباه، لحن نامناسب، بازی کردن با گوشی تلفن همراه، غیبت در ساعات اداری، حضور نیافتن در ساعت مقرر، عدم همپوشانی همکاران در صورت مرخصی فرد، جلسات صوری و نگاه بالا به پایین مسئولان دولتی نسبت به مردم، موضوعی است که در اغلب ادارات گزارش شده و حتماً شما نیز به‌عنوان مخاطب این گزارش با آن روبه‌رو شده‌اید. البته از کارمندان هم که بگذریم یک غول بزرگ‌تر به نام مدیر دستگاه وجود دارد که علی‌رغم تأکید استاندار هرمزگان بر استمرار دیدارهای چهره به چهره با مردم، کمتر می‌شود آنان را گیر آورد و مشکلات را انعکاس داد. این موضوع نیز مربوط به این دولت و آن دولت نیست و به نظر می‌رسد که کارمندان دچار عادت‌های بد و مدیران نیز دچار تشریفات ساختگی شده‌اند.
دشواری ملاقات مردم با مدیران در سیریک
البته این مسئله تنها صحبت افکار عمومی است تا جایی که حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محسن سالاری» امام‌جمعه سیریک در خطبه‌های نماز جمعه چهاردهم اسفندماه ۱۴۰۰ با تأکید بر ضرورت خدمت به مردم، عنوان کرد: امروز برخی مسئولان دچار تشریفات هستند و مردم برای ملاقات مدیران سختی بسیاری می‌کشند.
وی با بیان اینکه مسئولان بدانند برای هرکدام از میزها ده‌ها شهید داده شده است و باید حرمت خون شهیدان نگه‌ داشته شود، افزود: مردم و شهیدان به گردن مسئولان حق دارند و مدیران موظف‌اند در مسیر انقلاب و آرمان‌های امامین انقلاب گام بردارند.
برخورد نامناسب با ارباب‌رجوع در ادارات بندرلنگه
شیخ «مسعود راهبر» امام‌جمعه اهل سنت بندرلنگه نیز همین موضوع را در غرب استان گزارش داد و در جلسه شورای اداری ضمن انتقاد شدید از عملکرد بعضی از ادارات این شهرستان عنوان کرد: نحوه برخورد با ارباب‌رجوع در بعضی از ادارات مناسب نیست و مسئولان فراموش کرده‌اند که مردم ولی‌نعمت ما هستند.
وی با اشاره به اینکه ما همه باید به بندگان خدا خدمت کنیم و در کنار مردم باشیم، افزود: مسئولان نیز باید در کنار مردم باشند و هر مسئولی که نمی‌تواند وظیفه خود را به‌درستی انجام دهد این میز را رها کند تا فرد دیگری برای خدمت به مردم در این جایگاه حضور داشته باشد.
قرار نیست روال گذشته را ادامه دهیم
البته «فواد مراد زاده» سرپرست فرمانداری بندرلنگه با پذیرفتن وجود این نقص بزرگ بر پرهیز از حواشی تأکید کرد و گفت: قرار نیست روال گذشته را داشته باشیم و باید برای مردم زمان گذاشته شود.
وی با اشاره به این‌که سعی بر تغییر مدیران کم‌کار و بی‌انگیزه است، گفت: هدف ما ارتقا شورای اداری شهرستان در جهت حل مشکلات مردم است.
سخن پایانی
این نمونه‌ای از صحبت‌های مسئولان در شرق و غرب استان و نارضایتی مردم نسبت به این وضعیت نیز در فضای مجازی کاملاً مشهود است، در این شرایط می‌طلبد دستگاه‌های نظارتی ازجمله استانداری هرمزگان با تشکیل کمیته‌ای نسبت به این موضوعات به‌صورت تخصصی وارد عمل شوند و با موشکافی دقیق ریشه‌ها و راهکارهای این معضل را دریابند تا هم پویایی در بدنه‌ی کارمندان ایجاد شود و هم شاهد زدوده شدن تشریفات و بروکراسی در سیستم مدیران دولتی باشیم؛ موضوعی که اگر هر چه سریع‌تر فکری به حال آن نشود بیش‌ازپیش باعث ریزش سرمایه‌های اجتماعی و افزوده شده خشم عمومی خواهد شد.

گزارش اختصاصی: مهدی ذاکری

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1001