می‌طلبد تا مجمع نمایندگان استان با وحدت و هماهنگی بیشتر سعی در انعکاس مشکلات مردم و ارائه‌ی مشاوره‌ی واقعی به دولت‌مردان داشته باشند.

به گزارش دلفین، در هفته‌ای که گذشته با افزایش موج گرانی‌ها، مردم هرمزگان نگرانی‌های بسیاری نسبت به آینده‌ی خود پیدا کردند و توقع داشتند که نمایندگان آنان در مجلس شورای اسلامی پیگیر دغدغه‌هایشان باشند و در صحن علنی مجلس به‌عنوان زبان گویای آنان عمل کنند اما متأسفانه این اتفاق در عمل به وقوع نپیوست و به‌جز «احمد مرادی» سایر نمایندگان با عافیت‌طلبی مهر سکوت بر لب زدند.
قانع نشدن از صحبت‌های رستم قاسمی
احمد مرادی در پرده‌ی نخست از روند مطالبه‌‌گری یک هفته‌ی اخیر خود در جلسه طرح سؤال از وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران مجلس در خصوص پیشرفت کند پروژه دو بانده شدن مسیر کهورستان به لار ضمن انتقاد شدید از وضعیت این پروژه از توضیحات رستم قاسمی قانع نشد و طبق آئین‌نامه داخلی مجلس سؤال را به صحن علنی ارجاع داد.
تذکر شفاهی به رئیس‌جمهور
احمد مرادی در پرده‌ی دوم نیز در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس‌جمهور گفت: کمر مردم از میزان افزایش قیمت‌ها خرد شده و مردم دیگر توانی برای تأمین کالاهای اساسی ندارند.
نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش قیمت خودروهای بی‌کیفیت روح و روان مردم را به هم زده و مافیای خودرو به‌صورت بی‌مهابا و علنی جولان می‌دهند؛ سؤال اینجاست چه دستی در کار است که نمی‌تواند با این مافیا برخورد کرد.
ضعف تیم اقتصادی دولت
وی خطاب به رئیس‌جمهور تصریح کرد: جناب آقای رئیسی ضعف تیم اقتصادی شما کاملاً مشهود است؛ به جنابعالی تذکر خیرخواهانه می‌دهیم در انتصاب و انتخاب تیم اقتصادی تجدیدنظر کنید در غیر این صورت مجلس کار قانونی خود را انجام خواهد داد.
راه و روش دولت قبل را دنبال نکنید
مرادی تأکید کرد: اشتغال، مسکن، خودروی باکیفیت و یک زندگی توأم با آرامش حق مردم است؛ راه و روش دولت قبل را دنبال نکنید و وضعیت اقتصادی کشور را سامان دهید.
مطالبات استانی
وی البته به طرح موضوعات کلی نیز بسنده نکرد و به مشکلات ویژه‌ی هرمزگان نیز پرداخت و گفت: موضوع ته لنجی و کالاهای ملوانی باید جدی گرفته شود و همچنین انتظار داریم خسارات وارده به کشاورزان جبران شود و ساماندهی مناطق زلزله‌زده نیز در دستور کار قرار گیرد.
سخن پایانی
با این تفاسیر می‌طلبد تا مجمع نمایندگان استان با وحدت و هماهنگی بیشتر سعی در انعکاس مشکلات مردم و ارائه‌ی مشاوره‌ی واقعی به دولت‌مردان داشته باشند چراکه عاقبت عافیت‌طلبی خسران مردم و دولت به‌صورت توأمان خواهد بود.

گزارش اختصاصی: زهرا شاکرمی‌ نژاد

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1001