مشکلات در غرب استان هرمزگان همواره به دلیل نجابت مردم این خطه مثل آتشی زیر خاکستر باقی می‌ماند و قناعت شهروندان این منطقه آنان را کمتر در قامت یک مطالبه‌گر قرار می‌دهد.

به گزارش دلفین، مشکلات در غرب استان هرمزگان همواره به دلیل نجابت مردم این خطه مثل آتشی زیر خاکستر باقی می‌ماند و قناعت شهروندان این منطقه آنان را کمتر در قامت یک مطالبه‌گر قرار می‌دهد. با این حال به نظر می‌رسد که وضعیت مدارس «نخل خین» از توابع بخش مرکزی بستک حسابی روستاییان را کلافه کرده است.
یکی از ساکنان این منطقه که ترجیح داد نامش رسانه‌ای نشود در تماس با نشریه‌ی دلفین خواستار توجه به این روستا شد و گفت: از مديركل آموزش‌وپرورش و مديركل نوسازى هرمزگان تقاضا داریم دانش آموزان روستای ما را دریابند چراکه نخل خين مدرسه متوسطه ندارد و همین مسئله ما را با چالش روبه‌رو کرده است.
وی بیان داشت: ۳۰ نفر از دانش آموزان در این مقطع باید در سرما و گرما راهی طولانی را با وانت سایپا یا موتورسيكلت تا روستای «انوه» براى درس خواندن طی کنند که خطرات بسیاری را در پی دارد.
این روستانشین اضافه کرد: در پی همین رفت‌وآمدها امسال دو بار تصادف خطرناك به وقوع پیوسته و باعث رنجش مردم منطقه شده است.
وی با بیان این پرسش که گناه مردم منطقه فقیرنشین بستك چیست، خطاب به مسئولان استانی گفت: آيا شما حاضريد فرزندان خودتان هم به همین منوال ادامه تحصيل بدهند؟! اگر پاسختان آری است باشهامت این موضوع را در پیشگاه مردم اعلام کنید.
در این وضعیت شایسته است تا گروهی از مسئولان برای بررسی مشکلات دانش آموزان این روستا، رنج سفر چندساعته را به جان بخرند و راهی این منطقه شوند و از نزدیک مشکلات و معضلات را به عینه مشاهده و ارزیابی کنند.

گزارش اختصاصی: فرزانه بخشی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007