ساختمان مجتمع ورزشی کارگران بندرلنگه را باید ساختمانی بی‌دروپیکر بخوانیم، ساختمانی که نزدیک به ۱۲ سال پیش کلنگ ساخت آن در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع و طی مراسم خاصی زده شد.

به گزارش دلفین، امروز ساختمان مجتمع ورزشی کارگران بندرلنگه را باید ساختمانی بی‌دروپیکر بخوانیم، ساختمانی که نزدیک به ۱۲ سال پیش کلنگ ساخت آن در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع و طی مراسم خاصی زده شد و قرار بر این بود که این مجتمع فرهنگی ورزشی طی مدت سه سال به بهره‌برداری برسد.
توقف عملیات اجرایی
ساختمان مجتمع ورزشی کارگران بندرلنگه در مسیر جاده بندرلنگه به بستک و پشت مقر نیروی انتظامی این شهرستان واقع شده است که در سال نخست اسکلت، پایه‌ها و قسمتی از دیوارهای آن بالا رفت و به گفته‌ی مسئولان نزدیک به ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما به‌یک‌باره عملیات اجرایی آن متوقف شد و ساختمان برای یک دهه به حال خود رها شد.
محلی برای جولان معتادان
این در حالی است که شهروندان نسبت به ناتمام ماندن این پروژه بسیار گلایه دارند چراکه این ورزشگاه نیمه‌کاره به محلی برای معتادان و انجام اقدامات خلاف تبدیل شده است.
یکی از شهروندان بندرلنگه‌ای به نام «محمد» در همین رابطه به خبرنگار دلفین گفت: بارها دلایل توقف این پروژه را از مسئولان شهری جویا شده‌ایم اما نه‌تنها پاسخی به ما ارائه نکردند که حتی در طول این سال‌ها برای سر کشی هم نیامدند.
بیت‌المالی که هدر می‌رود
وی بیان داشت: پول بیت‌المال گویا به دریا ریخته شده و حتی یک نگهبان برای این ساختمان گمارده نشده که حداقل از تخریب آن توسط افراد جلوگیری به عمل آید.
محمد دیدن این پروژه‌ی نیمه‌تمام را دردی بزرگی برای شهروندان خواند و افزود: مسئولان باید پاسخ دهند که چرا طرحی را شروع می‌کنند و سپس اتمام آن ۱۲ سال زمان می‌برد؟! آیا در کشورهای دیگر هم چنین است یا این مسئله مختص ایران ما و هرمزگان محروم است؟!
وی ادامه داد: تا کی باید چنین عملکردی را از مسئولان نظاره‌گر باشند؟! اگر این طرح همان سال‌های اول به پایان می‌رسید حداقل کارگران بندرلنگه از یک مجتمع ورزشی فرهنگی برای خود و خانواده استفاده می‌کردند اما حال چه؟! تا کی کارگران باید چشم‌انتظار پایان این پروژه باشند؟!
بودجه‌ای که امیدواریم در حد حرف نباشد
با این حال از برخی مسئولان شهری موضوع را به‌صورت غیررسمی جویا شدیم که این منابع بیان داشتند که قرار است بودجه‌ی از طرح ملی به این مجتمع فرهنگی و ورزشی اختصاص داده شود.
در این وضعیت امیدواریم مسئولان استان و شهرستان بندرلنگه آستین همت را بالا بزنند و با دریافت بودجه، در راستای تکمیل این پروژه اقدام کنند.

گزارش اختصاصی: عبدالحسین اسدپور

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007