مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان گفت: در راستای خانه‌دار شدن مردم هرمزگان نهایت تلاش خود را خواهیم کرد.

به گزارش دلفین، صبح روز چهارشنبه و با حضور استاندار هرمزگان، مدیرکل بنیاد مسکن و مدیرکل راه و شهرسازی کلنگ سه پروژه‌ی ۷۲۰، ۲۴۰ و ۴۰۰ واحدی در شهر پیامبر اعظم (ص) بندرعباس به زمین خورد. برای مشخص شدن ابعاد این پروژه و چگونگی اجرای آن گفت‌وگویی اختصاصی را با «شهریار نوری زاده» مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان ترتیب دادیم که خلاصه‌ای از آن در ادامه آمده است.
آغاز فاز اجرایی
نوری زاده ضمن بیان این‌که پس از انتخاب پیمانکار، نقشه‌های ساختمان در راستای احداث سریع‌تر واحدها آماده شده و با برگزاری این مراسم کار وارد فاز اجرایی می‌شود، افزود: در راستای خانه‌دار شدن مردم هرمزگان نهایت تلاش خود را خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: بنا به تصمیم دولت سیزدهم، افراد فاقد مسکن که در سامانه جهش تولید نام‌نویسی و تمام مراحل ثبت‌نام را طی کرده‌اند، با افتتاح حساب، آورده‌ی خود را واریز کرده‌اند و ما ضمن ارائه‌ی وام مسکن از همین امروز عملیات اجرایی احداث واحدها را آغاز کردیم.
۷۵ درصد دوخوابه و ۲۵ درصد یک‌خوابه
وی اذعان داشت: پروژه سایت ۷۲۰ واحدی در زمینی به مساحت ۶/۳ هکتار و در ۱۲ طبقه خواهد بود و در تمام پروژه‌ها حدود ۷۵ درصد بین ۹۵ تا ۱۰۰ متری و دوخوابه هستند و حدود ۲۵ درصد این واحدها هم حدود ۷۵ متری و یک‌خوابه ساخته می‌شوند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان اضافه کرد: تمام امکانات شامل پارکینگ، انباری و فضای عمومی در این پروژه لحاظ شده و سایر کاربری‌های اداری، مذهبی و خدماتی هم وجود دارد که احداث آن‌ها در حیطه اداره کل راه و شهرسازی است.
وی بیان داشت: سایت ۲۴۰ واحدی نیز در زمینی به مساحت ۶/۱ هکتار و ۹ طبقه جانمایی شده و از این تعداد هشت طبقه آن واحد مسکونی است.
ساختمان‌های با اسکلت بتونی استاندارد
نوری زاده بر استاندارسازی ساختمان‌های در حال ساخت تأکید کرد و افزود: تمامی این ساختمان‌ها اسکلت بتونی هستند و با دقت تمام مسائل فنی را رعایت خواهیم کرد.
وی گفت: در این راستا پیمانکاران مشخص شده‌اند و پروانه ساخت واحدهای مسکونی نیز اخذ شده است و همچنین تمام ضوابط فنی با نظارت نظام‌مهندسی رعایت خواهد شد.
تلاش برای کاهش دغدغه‌های مردم
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان در تشریح مشخصات پروژه سایت ۴۰۰ واحدی نیز چنین گفت: این پروژه در زمینی به مساحت ۵/۲ هکتار جانمایی شده است و امیدواریم بتوانیم در زمان‌بندی مناسب این پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم و دغدغه مردم و متقاضیان را مرتفع سازیم.
حداقل و حداکثر زمان انتظار برای خانه‌دار شدن
نوری زاده در پاسخ به این پرسش که مردم بندرعباس چه زمانی را برای خانه‌دار شدن باید صبر کنند، نیز گفت: حداقل زمانی که برای تحویل این واحدهای مسکونی در نظر گرفته شده دو سال و نهایتاً سه سال خواهد بود.
وی در پایان اضافه کرد: البته این موارد به آورده متقاضیان و تسهیلات مسکن نیز بستگی دارد.

گفت و گوی اختصاصی: پدرام مجیدی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1001