استاندار هرمزگان گفت: علاوه بر اهمیت تحویل به‌موقع این واحدها، باید با مساعدت و همکاری دستگاه‌های دخیل و در راستای رفع موانع تولید، زیرساخت‌های صنعت ساختمان هرمزگان تقویت شود.

به گزارش دلفین، هفته‌ی گذشته با حضور استاندار هرمزگان، مدیرکل بنیاد مسکن و مدیرکل راه و شهرسازی کلنگ سه پروژه‌ی ۷۲۰، ۲۴۰ و ۴۰۰ واحدی در شهر پیامبر اعظم (ص) بندرعباس به زمین خورد. در حاشیه‌ی این مراسم گفت‌وگویی اختصاصی را با مهدی دوستی، استاندار هرمزگان در خصوص لزوم ایجاد و تقویت زنجیره‌ی ساختمانی در هرمزگان ترتیب دادیم که خلاصه‌ای از آن در ادامه آمده است.
صنعت ساختمانی هرمزگان باید رونق گیرد
دوستی با ابراز خرسندی نسبت به آغاز عملیات اجرایی ساخت این واحدهای مسکونی، بیان داشت: علاوه بر اهمیت تحویل به‌موقع این واحدها، باید با مساعدت و همکاری دستگاه‌های دخیل و در راستای رفع موانع تولید، زیرساخت‌های صنعت ساختمان هرمزگان تقویت شود.
اولتیماتوم به مدیران دولتی
وی بیان داشت: از مدیران دولتی متصدی این پروژه‌ها خواسته‌ام برای ایجاد اشتغال پایدار، مصالح، کالا و خدمات مرتبط را از درون استان تأمین کنند و تأکید کرده‌ام که در صورت رعایت نشدن این موارد برخورد سختی با آنان صورت خواهد گرفت.
توجیه ندارد رجوع به خارج از استان
استاندار هرمزگان اذعان داشت: ۸۵ درصد نیروی انسانی صنعت فولاد و همچنین ۸۷ درصد نیروی انسانی پالایشگاه‌های استان از داخل استان تأمین می‌شود و اصلاً توجیهی ندارد که کارگران، مهندسان، کابینت‌سازان، تأمین‌کنندگان میلگرد، تأمین‌کنندگان شیرآلات و … از خارج استان به هرمزگان بیایند.
عملیات فریب
وی ضمن بیان اینکه در صنعت ساختمان‌سازی می‌توان ضریب استفاده از ظرفیت‌های داخلی را به ۹۰ درصد نزدیک‌ کرد، یادآور شد: برخی پیمانکاران با برخی سخنان بیهوده فعالان صنعت ساختمان استان را فریب می‌دهند و می‌گویند که سفارش‌ها از قبل آماده شده است اما در این پروژه‌ها اجازه‌ی چنین اقدامی را نخواهیم داد.
برنامه‌ریزی برای خرید درون‌استانی
دوستی تأکید کرد: به مدیران دولتی بخش صنعت ساختمان اعلام کرده‌ایم که با مدیریت هدفمند و دقیق برنامه‌ریزی کنند تا زنجیره‌های این صنعت در هرمزگان تکمیل و ارتقا یابند و از همه‌ی فعالان این عرصه در هرمزگان تقاضا داریم تا خرید کالاهای موردنیاز خود را از درون استان انجام دهند.
دوستی خاطرنشان کرد: من صرفاً برای افتتاح و کلنگ زنی بر سر پروژه‌های صنعتی، آموزشی و… حاضر نمی‌شوم و مدیران این حوزه‌ها خروجی مربوط به کار را باید به من گزارش دهند و در این مورد نیز پیگیر خواهم بود.
لزوم ایجاد زنجیره‌ی تأمین اقلام فلزی
وی در پایان با تأکید بر اینکه باید زنجیره‌ی تأمین اقلام فلزی موردنیاز ساختمان در هرمزگان شکل بگیرد، گفت: هم‌اکنون چندین پروژه بزرگ در استان در حال اجرا است و در همین خصوص جلسه‌ای برگزار و حدود ۸۰ هزار تن کار فلزی در استان هرمزگان برای پنج سال آینده مصوب شد.

گفت و گوی اختصاصی: پدرام مجیدی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1001