از صندوق‌های پست می‌توان به‌صورت بهینه‌تر استفاده کرد.

به گزارش دلفین، وقتی در حال چرخ زدن در شهر هستیم، در هر گوشه با صندوق‌های پست روبه‌رو می‌شویم که یادآور خاطرات سالیان پیش است؛ اما امروزه با پیشرفت فنّاوری و گسترش تلفن‌های هوشمند این صندوق‌ها بدون استفاده مانده‌اند و باید گفت که در خواب ابدی به سر می‌برند.
در سطح شهر‌ بندرلنگه نیز تا دلتان بخواهد از این دست صندوق‌ها وجود دارد و علاوه بر هزینه‌های نگهداری برخی از فضاهای مناسب را در سطح شهر‌ اشغال کرده‌اند، این در حالی است که می‌توان از این فضاها به‌صورت بهینه‌تر استفاده کرد.
محمدی یکی از شهروندان بندرلنگه در همین رابطه به خبرنگار دلفین گفت: پست می‌تواند برخی از این صندوق‌ها را که در نقاط مهم و پرتردد شهری قرار دارند، به‌عنوان یک سمبل و نماد فرهنگی استفاده کند و بر جاذبه‌های شهر بیفزاید.
وی ادامه داد: این صندوق‌ها میراث فرهنگی شهرها به‌حساب می‌آیند که زمانی مردم نامه‌های خود را به داخلشان می‌انداختند و این اجسام قابلیت این را دارند که ما را به دوران پیش از سرعت گرفتن فنّاوری ببرند.
این شهروند بندرلنگه‌ای بیان داشت: البته هنوز می‌توان از این صندوق‌ها برای جمع‌آوری نظرات و پیشنهادهای مردم استفاده کرد اما تمرکز بر جنبه‌ی زیبایی این صندوق‌ها کاربردی‌تری به نظر می‌آید.
در این شرایط کارشناسان امور شهری و مسئولان اداره‌ی پست باید یا با تغییر کاربری از آن‌ها استفاده‌ای جدید کنند یا اینکه در راستای استفاده بهینه از فضاهای اشغال شده به دنبال جمع‌آوری این صندوق‌ها باشند.

گزارش اختصاصی: عبدالحسین اسدپور

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007