ریاست‌های کانون‌های فیلم و عکس شهرستان‌ها و سینماگران هرمزگانی در نشستی با مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به بیان مشکلات و پیشنهاد‌های خود در این حوزه پرداختند.

به گزارش دلفین، هفته‌ی گذشته اسمعیل جهانگیری، مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگانی نشستی را با سینماگران استان ترتیب داد و از ریاست‌های کانون‌های فیلم و عکس شهرستان‌ها دعوت کرد که در این جلسه حضور داشته باشند و مشکلات و پیشنهاد‌های خود را با وی در میان بگذارند.
حمایت، هدایت، نظارت
در ابتدای این جلسه انوشیروان پیشدار، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان بیان داشت: امسال شاهد دو رویداد هنری-سینمایی شامل هفته فیلم و عکس و جشنواره اردیبهشت بود که بعد از چند سال به‌خوبی برگزار شد.
وی گفت: وظیفه‌ی ما حمایت، هدایت و نظارت است و تمام تلاش خود را می‌کنیم از مجموعه سینماگران استان ازجمله فیلم‌سازان، مؤسسات فرهنگی و بازیگران حمایت را داشته باشیم تا تولیدات بسیار خوبی در عرصه سینما انجام شود.
پیشدار موضوع آموزش را بسیار مهم خواند و گفت: متأسفانه فعالیت‌های آموزشی کم شده بود اما در سال جدید کار را پیگیری خواهیم کرد و نگاه ما این است که در حوزه آموزش به‌خصوص در شهرستان‌های استان پیشرفت کنیم.
کاهش دغدغه فیلم‌سازان
در ادامه فروزان کهوری رئیس انجمن سینما جوانان با بیان این‌که سینما در سال جدید توانسته شروع خوبی داشته باشد، افزود: در پورتال تولید برای انجمن سینمای جوانان مبلغ ۱۳۰ میلیون در نظر گرفته شده است که فیلم‌سازان با مراجعه می‌توانند برای ثبت فیلم خود اقدام کنند و تجهیزاتی در اختیار فیلم‌سازان قرار خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: در ضمن امیدوارم تجهیزات به‌روز هم تهیه بشود تا فیلم‌سازان با دغدغه کمتر بتوانند فیلم خود را تولید کنند.
کهوری اضافه کرد: تصمیم گرفته‌ایم با حمایت از فیلم‌سازان کارگروهی با حضور کانون‌های فیلم و عکس شهرستان‌های استان هرمزگان تشکیل دهیم و با برگزاری کلاس‌های هنری اقدام به صدورگواهی پایان دوره کنیم.
وعده درخشش در صورت تأمین تجهیزات
علیرضا زارعی مدیرعامل انجمن سینماگران استان هرمزگان نیز در این نشست گفت: از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان تقاضا دارم که دیدگاه تعاملی بیشتری را داشته باشند تا شاهد یکسان‌سازی سیاست‌های اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی و صداوسیما در زمینه فیلم‌سازی باشیم.
وی افزود: انجمن سینماگران تجهیزاتی نیاز دارد و اگر این تجهیزات را در اختیار ما قرار بدهید قول می‌دهیم هنرمندان هرمزگانی بیش‌ازپیش بدرخشند.
در بندر خمیر یک سالن آمفی‌تئاتر نیست
فاطمه سربخش رئیس کانون فیلم و عکس بندر خمیر هم بیان داشت: ‌من یک دانشجو هستم و خرج کانون را از پول‌توجیبی خود پرداخت می‌کنم و ما در کانون بندر خمیر حتی یک سالن آمفی‌تئاتر نداریم.
وی افزود: حدود ۲۰ سال است ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد ما نیمه کار مانده است و هر بار می‌خواهیم یک سالن را اجاره کنیم باید دست به دامن شهرداری بشویم.
سربخش بیان داشت: بندر خمیر هیچ تجهیزات سینمایی ندارد و هنرمندان این شهرستان برای ساخت فیلم باید از دیگر کانون‌ها تجهیزات را به امانت بگیرند.
سربخش اضافه کرد: به‌شخصه حاضرم وام بگیرم و تجهیزات را برای کانون فراهم کنم و در این راه از مدیرکل خواهشمندم ما را حمایت کند.
شرمنده هنرمندان حاجی‌آباد هستیم
حجت جعفرپور رئیس کانون فیلم و عکس حاجی‌آباد نیز گفت: دردها مشترک است اما باید عرض کنم که در کانون فیلم و عکس حاجی‌آباد هیچ تجهیزاتی جز یک لپ‌تاپ وجود ندارد و نبود تجهیزات من را شرمنده اهالی فرهنگ و هنر شهرستان کرده است که هر وقت تقاضای دوربین و تجهیزات از ما کردند در دسترس نداشتیم.
مهدی خواجه‌ای رئیس موسسه سینمای ایرانیان نیز افزود: جوانان ما در عرصه هنر و سینما تولیدات قوی می‌توانند داشته باشند که ما باید از آنان حمایت کنیم و بنده به‌شخصه از استخدام آنان حمایت خواهم کرد.
هویت ایرانی و اسلامی را تقویت کنید
در پایان و پس از صحبت‌های الهام افروتن مدیر سینمای ستاره جنوب و احمد اسفندنیا مدیر سینمای ستاره شهر، اسمعیل جهانگیری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان صحبت‌های خود را آغاز کرد و ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با سینماگران استان، بیان داشت: برای شرکت در جشنواره‌ها باید ایده‌های نو و قوی داشته باشید، هویت ایرانی و اسلامی را تقویت کنید، من نمی‌گویم حتماً فیلم عاشورایی بسازید بلکه برای ایران و برای خلیج فارس فیلم بسازید تا هویت ایران دیده بشود.
وی در خاتمه د خصوص درخواست‌ها برای تقویت تجهیزات انجمن‌ها در سراسر استان نیز گفت: دراین‌باره جلسه‌ای با استانداری برگزار خواهیم کرد و خواسته‌های شما را در میان می‌گذاریم.

خبر اختصاصی: نرجس حسن‌زاده

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است