رئیس شورای اسلامی روستای «چک چک» از توابع کوهشاه احمدی گفت: در دهستان کوهشاه احمدی 500 خانوار کپرنشین هستند و با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

به گزارش دلفین، «ضیاء میرزاده» رئیس شورای اسلامی روستای «چک چک» از توابع کوهشاه احمدی در گفت‌وگو با دلفین ضمن اشاره به وضعیت فقر و محرومیت در این منطقه، بیان داشت: یک هزار و ۴۰۰ خانوار در دهستان کوهشاه احمدی زندگی می‌کنند که از این تعداد ۵۰۰ خانوار کپرنشین هستند و با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
وی بیان داشت: منطقه کوهشاه باوجود معادن غنی کروم، آهن و منگنز، جنگل‌های فراوان و صدها مزیت دیگر در فقر و محرومیت قرار دارد و این دهستان از امکانات اولیه همچون راه ارتباطی مناسب، امکانات بهداشتی، تلفن و اینترنت محروم است و اهالی برای تردد با مشکلات زیادی مواجه هستند که باعث مهاجرت روستاییان به‌ویژه جوانان شده است.
میرزاده ادامه داد: تجار بیگانه و غیربومی معادن ما را استخراج می‌کنند و روزانه میلیاردها تومان ثروت به دست می‌آورند اما فقر نصیب اهالی می‌شود و مسئولان گوشه چشمی به این مردم ندارند.
رئیس شورای اسلامی روستای «چک چک» اضافه کرد: علیرغم انتشار گزارش‌های پی‌درپی از محرومیت منطقه به مسئولین کشوری و استانی تاکنون هیچ‌گونه رسیدگی به وضعیت مردمان فقیر این منطقه نشده است و کسی از حال‌وروز کپرنشینان باخبر نیست.
وی اظهار داشت: با توجه به معضلات بهداشتی تعدادی سرویس بهداشتی در این منطقه ساخته شده که متأسفانه با توجه به جمعیت دهستان جوابگوی منطقه نیست و هنوز مشکل مرتفع نشده است.
میرزاده در پایان گفت: سیل سال گذشته به تعدادی از عشایر و کشاورزان منطقه خسارات زیادی وارد کرد اما بر اساس پیگیری‌های انجام شده مشکل این افراد مرتفع نشده است.

  • نویسنده : 1007