رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان فساد اداری را عامل اصلی توسعه قاچاق سوخت و سایر قاچاق‌ها خواند و اضافه کرد: جوانان و نوجوانان ما درس را رها می‌کنند و به مشاغل کاذب هم چون قاچاق سوخت روی می‌آورند.

به گزارش دلفین، مجتبی قهرمانی رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان در نخستین روز از هفته‌ی قوه‌ی قضاییه با حضور در جمع خبرنگاران مسئله قاچاق سوخت را چالشی بزرگ خواند و ابراز داشت: در حاضر دولت، مردم و به‌ویژه استانداری هرمزگان در خصوص قاچاق سوخت مطالبه گر هستند.
رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: در این راستا برای مقابله با قاچاق سوخت، تنها نمی‌توان به حوزه مقابله بسنده کرد و باید پیشگیری نیز در برنامه باشد.
وی افزود: هم‌اکنون قاچاق سوخت در استان هرمزگان به‌عنوان یک بحران تلقی می‌شود و جان و اموال عمومی را با خطرات جدی مواجهه کرده است.
قهرمانی ضمن بیان این‌که به‌طور متوسط روزانه ۲۵ میلیارد تومان، خسارت از طریق قاچاق سوخت اموال عمومی را تهدید می‌کند، افزود: در یک سال اخیر حدود ۴۶ نفر از افراد بی‌گناه در اثر برخورد با خودروهای حامل سوخت جان خود را از دست دادند.
وی فساد اداری را عامل اصلی توسعه قاچاق سوخت و سایر قاچاق‌ها خواند و اضافه کرد: جوانان و نوجوانان ما درس را رها می‌کنند و به مشاغل کاذب هم چون قاچاق سوخت روی می‌آورند و امروز گسترش قاچاق سوخت زنگ خطر جدی برای جامعه به شمار می‌آید.
قهرمانی اذعان داشت: حجم قاچاق سوخت در هرمزگان بالاست و ما در این خصوص نباید به خودمان نمره قبولی بدهیم.
رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه قاچاق سوخت معیشت نیست، تأکید کرد: معیشت باید با کرامت و تأمین اجتماعی همراه باشد.
وی در پایان افزود: ۵۰ درصد پرونده‌های قاچاق مربوط به قاچاق سوخت است و باید در این حوزه با سیاست کار شود و تمام ارگان‌ها ازجمله مردم باید پای کار باشند تا بتوان این مشکل را مرتفع کرد.

خبر اختصاصی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007