مسئول بسیج سازندگی سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان گفت: بسیج سازندگی از سال گذشته تاکنون موضوع اتصال جاده جنوب کرمان به جاده مارم را دنبال می‌کند و در منطقه حسن‌آباد اقدامات مهمی را انجام داده‌ایم.

به گزارش دلفین، هفته گذشته گلایه‌های گروهی از سمت اهالی بخش احمدی از توابع شهرستان حاجی‌آباد از سختی‌های تردد در این منطقه صعب‌العبور و ناایمنی جاده‌ها گلایه داشتند و عنوان می‌کردند که مردم برای تأمین مایحتاج در جاده‌هایی تردد می‌کنند که خطرات جانی و مالی بسیاری ایشان در پی دارد. ازاین‌رو نیمه‌خالی دو شماره پیش نشریه دلفین به این موضوع اختصاص یافت. در همین راستا، سرهنگ «یاسین باوقار» مسئول بسیج سازندگی سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان در گفت‌وگوی اختصاصی با دلفین به تشریح اقدامات و وضعیت جاده‌های این بخش پرداخت.
یکی از محروم‌ترین نقاط کوهستانی کشور
باوقار وضعیت جاده‌های کوهشاه احمدی را ناایمن و بسیاری از راه‎‌های این منطقه را صعب‌العبور خواند و اظهار داشت: از سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران این منطقه در زمره محروم‌ترین مناطق کوهستانی کشور بوده است و در حال حاضر نیز با گذشت سالیان بسیار آن‌طور که بایدوشاید و با جدیت به وضعیت مردم این منطقه رسیدگی نشده است.
مشارکت برای بهبود وضعیت راه‌ها
وی بیان داشت: با این حال برای حل مشکلات مناطق صعب‌العبور به‌ویژه منطقه کوهشاه احمدی، بسیج سازندگی، استانداری و اداره راه و شهرسازی با مشارکت هم درصدد برآمده‌اند تا اقدامات مؤثری را برای هم‌وطنان در حوزه راه‌سازی، آسفالت و بهسازی جاده‌ها انجام دهند.
مسئول بسیج سازندگی سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان ابراز داشت: بسیج سازندگی از سال گذشته تاکنون موضوع اتصال جاده جنوب کرمان به جاده مارم را دنبال می‌کند و در منطقه حسن‌آباد اقدامات مهمی را انجام داده‌ایم.
فاز اول ۲۸ کیلومتر
وی گفت: اخیراً در منطقه کوهشاه احمدی بیش از ۱۰ کیلومتر زیرسازی راه و جاده انجام و هم‌اکنون حدود سه کیلومتر هم آسفالت انجام شده است.
باوقار با بیان این‌که بسیج تا پایان کار در کنار مردم منطقه کوهشاه خواهد بود، اضافه کرد: بیش از ۲۸ کیلومتر دیگر جاده‌سازی در مناطق کوهستانی کوهشاه احمدی در دستور کار قرار دارد و بعد از اتمام این پروژه برنامه‌ریزی کرده‌ایم که عملیات اجرایی فاز دوم یعنی ۲۰ کیلومتر دیگر جاده‌سازی را آغاز کنیم.
وی ادامه داد: اگر کوهشاه جنوبی را به بخش احمدی وصل کنیم درمجموع حدود ۴۸ کیلومتر راه مواصلاتی ایجاد می‌شود.
باوقار تصریح کرد: البته بسیج سازندگی تنها به حوزه راه‌سازی بسنده نمی‌کند بلکه خدمات‌رسانی مختلفی را در حوزه ساخت مسجد مدرسه و… انجام می‌دهد تا مردم محروم این منطقه از امکانات کافی برخوردار شوند.
راه مهم‌ترین دغدغه مردم کوهشاه
مسئول بسیج سازندگی سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان اذعان داشت: عمده‌ترین مشکلات مردم بخش کوهشاه احمدی وقوع بارندگی‌های سیل‌آسا و خطر تردد در بستر رودخانه‌ها است و امیدواریم تا دو هفته آینده مشکل بستر رودخانه‌ها هم مرتفع شود.
وی در پایان تصریح کرد: در شرایط فعلی هنوز در خصوص جاده‌سازی برای دهستان کوهشاه غربی و مازگرد ابلاغیه‌ای از سمت استانداری و راه و شهرسازی صادر نشده است و به‌محض صدور ابلاغیه، بسیج سازندگی و سایر ارگان‌ها به موضوع جاده‌سازی کوهشاه غربی به مازگرد و همچنین بخش حسن‌آباد به کوهشاه با جدیت بیشتری ورود خواهند کرد و مسیر هموارتر می‌شود.

گفت و گوی اختصاصی: فاطمه درویش‌پور

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007