دریافت خدمات به‌صورت شبانه‌روزی از درمانگاه تأمین اجتماعی ولی‌عصر به مطالبه‌ی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در این شهرستان بدل شده است.

به گزارش دلفین، در سال‌های گذشته تراکم جمعیت در شهر میناب افزایش یافته است و شیوع بیماری کرونا نیز سبب شده تا شلوغی مراکز درمانی به کاهش کیفیت خدمات در درمانگاه‌ها بیانجامد و نارضایتی‌ها افزایش یابد.
درمانگاهی که شبانه‌روزی نیست
در این وضعیت دریافت خدمات به‌صورت شبانه‌روزی از درمانگاه تأمین اجتماعی ولی‌عصر به مطالبه‌ی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در این شهرستان بدل شده است و آنان توقع دارند تا از خدمات عمومی و تخصصی این درمانگاه در تمامی ساعات شبانه‌روز بهره‌مند شوند. این در شرایطی است که درمانگاه ولی‌عصر تأمین اجتماعی میناب فقط در ساعات اداری به مردم خدمات ارائه می‌‌دهد و بیماران خارج از ساعات اداری مجبورند به دیگر مراکز درمانی مراجعه کنند.
بازنشستگان از پس هزینه درمان برنمی‌آیند
کم بودن ساعت کاری درمانگاه‌های تأمین اجتماعی برای ارائه خدمات به بیمه‌شدگان صدای «ارسلان حیدری» رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی هرمزگان را نیز در جمع خبرنگاران درآورد. وی عنوان کرد: متأسفانه درمانگاه تأمین اجتماعی میناب و رودان طبق ساعات اداری از ساعت ۸ تا ۱۴ خدمات ارائه می‌کنند و خدمت‌رسانی مناسب نیست.
حیدری با اشاره به اینکه بازنشستگان و مستمری‌بگیران نیازمند کمک‌های بیشتری هستند، یادآور شد: هم‌اکنون پایین‌ترین نرخ ویزیت پزشک متخصص بالغ‌بر ۸۵ هزار تومان است و با توجه به وضعیت تورمی، بازنشستگان از پس هزینه‌های سرسام‌آور درمان برنمی‌آیند.
وعده‌ی بررسی
در همین رابطه به سراغ «غلامعباس مؤمنی» مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی هرمزگان رفتیم و وی در گفت‌وگوی اختصاصی با دلفین در این خصوص گفت: قرار بر این شد که با همراهی همکارانمان در سازمان تأمین اجتماعی بندرعباس از درمانگاه تأمین اجتماعی ولیعصر (عج) در شهرستان میناب بازدید کنیم و تمام مشکلات آن را موردبررسی قرار دهیم.
امکان ارائه‌ی خدمات به‌صورت ۲۴ ساعته نیست
وی اذعان داشت: در درمانگاه تخصصی ولیعصر (عج) میناب، امکان ارائه خدمات به‌صورت ۲۴ ساعته وجود ندارد اما درصدد آن هستیم که با فراهم آوری ظرفیت‌ها و امکانات لازم و همچنین با افزایش ساعت کاری و تأمین نیروهای متخصص در نوبت بعدازظهر، از این طریق خدمات باکیفیتی را به مردم شهرستان میناب ارائه دهیم.
سخن پایانی
در این شرایط می‌طلبد تا مدیران درمان سازمان تأمین اجتماعی ضمن ارتقا کیفیت خدمات ارائه شده در درمانگاه ولی‌عصر میناب، با بازبینی تعداد بیمه‌شده‌ها و جمعیت امروز این شهرستان و سیل بیمارانی که از جنوب کرمان و شرق هرمزگان به میناب مراجعه می‌کنند، به دنبال ساخت بیمارستانی مجهز در این منطقه باشند تا حق بیمه‌های پرداخت شده به تأمین اجتماعی نمودی در سطح بهداشت عمومی مخاطبان این بیمه داشته باشد.

گزارش اختصاصی: مهدی ذاکری

این مطلب در شنریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1001