رئیس شورای اسلامی شهر بندرلنگه گفت: انتخاب شهردار فعلی به تاکید احزاب سیاسی و همچنین «احمد جباری» نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بوده است.

به گزاشر دلفین، «علی بشگردی زاده» رئیس شورای اسلامی شهر بندرلنگه در گفتگوی اختصاصی با دلفین ضمن تائید اختلافات بین شورای شهر و شهرداری و اشاره به این‌که انتخاب شهردار فعلی به تاکید احزاب سیاسی و همچنین «احمد جباری» نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بوده است، گفت: با وجود گزینه‌های متعدد بالاخره شهردار منتخب سیاسیون بر مسند قدرت نشست و ۲۱ نفر از نامزدهای پست شهرداری رد صلاحیت شدند.
نماینده گفت شهردار مدیر و مدبر است
وی با بیان این‌که نماینده مردم غرب هرمزگان به اعضا شورای شهر بندرلنگه گفت کاندیدای مدنظر مدیر و مدبر است و قطعاً برای توسعه شهر بندرلنگه اقدامات مثمرثمری انجام خواهد داد، افزود: مهم‌ترین هدف اعضای شورای اسلامی شهر بندرلنگه، اتحاد و وحدت بین مسئولان استانی و شهرستانی بود و با این تدبیر ما می‌توانستیم با نمایندگان مجلس رایزنی کنیم و آنان هم در راستای حل مشکلات شهر با وزرا به گفتگو بپردازند.
شعاری که عملی نشد
بشگردی زاده یادآور شد: شعار شهردار، شهرداری شورامحور بود اما نه‌تنها نتوانست شعارش را با اقداماتش همسو کند، بلکه زمینه‌های از هم گسستگی و تفرقه‌افکنی بین اعضا شورای اسلامی را فراهم ساخت.
بی‌توجهی به مصوبات
رئیس شورای اسلامی شهر بندرلنگه ابراز داشت: بر اساس قوانین شوراهای شهر، شهردار موظف است هر کاری که انجام می‌دهد طبق نظر شورا باشد اما متأسفانه شهردار بندرلنگه به هیچ‌یک از مصوبات شورا در راستای احیا و آبادانی شهر عمل نکرده است.
به‌کارگیری افراد پرونده‌دار
وی بیان داشت: این شخص در واقعیت افرادی را در بدنه شهرداری در بخش‌های سرمایه‌گذاری، بافت فرسوده، طرح جامع شهری و… استخدام کرد که هرکدام از این نیروها دارای پرونده‌های قضایی در دادگاه بودند و بر اساس قانون مجاز به انجام این کار نبود.
وی اضافه کرد: شهردار با شناخت کامل از وضعیت شهر و بدهکاری‌های شهرداری وارد مسند قدرت شد تا مشکلات را مرتفع سازد اما در عمل چنین اتفاقی نیفتاد.
سرمایه‌هایی که جذب نشد
بشگردی زاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح نهضت آسفالت در بندرلنگه مطالبی را عنوان کرد و گفت: همان‌گونه که مستحضرید؛ زمانی که یک شهردار در راستای عمل به مسئولیتش نتواند سرمایه‌گذاران را برای به سرانجام رساندن پروژه‌های شهری متقاعد کند، این‌گونه ضعف مدیریتی خود را نسبت به این مسئله نشان داده و در زمینه جذب سرمایه‌گذار موفق عمل نکرده است و سرمایه‌گذاران حاضر به مشارکت برای توسعه پایدار و پروژه‌های شهری با وی نخواهند شد.
وی در ادامه تصریح کرد: تاکنون چندین بار در خصوص اجرایی کردن پروژه‌های و برنامه‌های شهری فراخوان زده شده، اما کسی توجیه نشده است.
۸۰ نفر اضافی در شهرداری بندرلنگه
رئیس شورای اسلامی شهر بندرلنگه ابراز داشت: هم‌اکنون در بدنه شهرداری بندرلنگه بالغ‌بر ۲۸۰ نفر نیروی انسانی داریم و از این تعداد ۸۰ نفر اضافی هستند.
برخورد نامناسب با سرمایه‌گذار میوه و تره‌بار
بشگردی زاده با اشاره به وضعیت میدان میوه و تره‌بار بندرلنگه گفت: در خصوص رونق بازار میوه و تره بار و رعایت حد تعادل قیمت‌ها با سرمایه‌گذار هماهنگی لازم را انجام دادیم و سوله‌های تعاونی روستایی را اجاره گرفتیم تا به سرمایه‌گذار بدهیم، بدین‌وسیله میوه‌های بندرلنگه را به‌طور مستقیم از شهرهای اطراف هرمزگان وارد می‌شد و بین بنکداران و میوه‌فروشان سطح شهر توزیع می‌کردیم اما متأسفانه در چنین شرایطی با سرمایه‌گذار به‌درستی برخورد نکردند و او هم کار را رها کرد و رفت.
اهداف دیگری در میان است
وی خاطرنشان کرد: اگر شهردار به فکر توسعه و به سرانجام رساندن پروژه‌های شهری باشد نباید این‌چنین رفتارهای نامناسب از وی سر بزند و من در این خصوص یقین دارم که به غیر توسعه شهر، اهداف دیگری در میان است.
درختان را بریدند و به افراد خاص فروختند
رئیس شورای اسلامی شهر بندرلنگه با اشاره به اینکه تخریب پیاده‌روها و گرفتگی لوله‌های آب و فاضلاب ارمغان درختان «کنوکارپوس» است، در ادامه اذعان داشت: در قانون شوراها به تصویب رسید؛ تخریب زیرساخت‌های شهری و تنگی نفس ارمغان «کنوکارپوس» است و باید این‌گونه از درختان قطع شود و همچنین مصوب شد تا چوب این درختان را با اعلام فراخوان به فروش برسانند و هزینه آن در جهت رونق فضای سبز صرف شود و درختان مثمرثمر جایگزین درختان «کنوکارپوس» شود.
وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: اما متأسفانه چوب درختان را به افراد مدنظر خودشان فروختند و هزینه آن صرف آبادانی و توسعه شهر نشد و این اقدامات خلاف قانون است.
در مورد استیضاح شهردار به یقین رسیده‌ام
رئیس شورای اسلامی شهر بندرلنگه با توجه به اقدامات انجام شده از سوی شهردار بندرلنگه، تصمیم به استیضاح وی را دارم و در ارتباط با سوء مدیریت این شهردار به یقین رسیدم.
بشگردی زاده بیان داشت: در همین راستا بنده به‌عنوان رئیس شورای اسلامی شهر بندرلنگه، ۲۸ مورد سؤال را طرح کرده‌ام و برای شهردار فرستادم و او موظف است ظرف مدت ۱۰ روز پاسخگوی سؤالات اعضا شورای شهر باشد.
اعضا به دنبال دادن فرصت دوباره
وی گفت: برای نخستین بار موضوع استیضاح شهردار بندرلنگه را در صحن علنی شورای شهر در بین اعضا شورا مطرح کردم اما اعضا شورا تصمیم دارند که فرصت دیگری به شهردار بدهند.
وی در پایان ابراز داشت: بعد از آن هم تصمیم گرفتم این موضوع را در فضاهای مجازی مطرح کنم و تا زمانی که مدیری پرتوان و کارآمد بر کرسی شهرداری بندرلنگه بنشیند، من این موضوعات را پیگیری خواهم کرد.

گفت و گوی اختصاصی: زهرا شاکرمی

این مطلب در شنریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007