بازنشستگان امروز ایران علاوه بر دغدغه‌های معیشتی باید نگران هزینه‌های درمان نیز باشند؛ نگرانی‌هایی که گاهی به آرزوی مرگ ختم می‌شود.

به گزارش دلفین، بهداشت و درمان یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های انسان در دوران کهن‌سالی است و افراد توقع دارند در زمان رسیدن به این دوره از حیات و پس از سال‌ها پرداخت بیمه حداقل استرس هزینه‌های درمان را نداشته باشند اما بازنشستگان امروز ایران علاوه بر دغدغه‌های معیشتی باید نگران هزینه‌های درمان نیز باشند؛ نگرانی‌هایی که گاهی به آرزوی مرگ ختم می‌شود.
انتخاب از سر ناچاری
در شرایط فعلی نه بیمه اصلی و نه بیمه‌ی تکمیلی بازنشستگان جوابگو نیستند و این قشر معتقدند که در حق آنان اجحاف صورت گرفته است چراکه با رویکرد فعلی بازنشستگان مجبورند برای عضویت در بیمه تکمیلی ثبت‌نام کنند و در ضمن هیچ گزینه‌ای جز همان قراردادی که کانون عالی منعقد می‌کند، روی میز ندارند؛ اما در این انتخاب از سرِ ناچاری، کانون عالی می‌تواند با چانه‌زنی قدرتمند، تعهدات بیمه‌گذار را افزایش دهد و سازمان تأمین اجتماعی نیز می‌تواند با پرداخت بیشتر، کمک‌حال بازنشستگان و خانواده‌هایشان باشد، موضوعی که «ارسلان حیدری» رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان هرمزگان نیز در جمع خبرنگاران بر آن تأکید کرد.
بیمه ناکافی
وی گفت: یکی از مشکلات بازنشستگان تأمین اجتماعی در ارتباط با بیمه تکمیلی آنان است و به عقیده من بیمه بازنشستگان تکمیلی نیست بلکه بیمه تحمیلی است.
رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی هرمزگان اذعان داشت: در بیمه تکمیلی مواردی که بازنشستگان به آن نیاز دارند گنجانده نشده و این موضوع به نارضایتی گسترده‌ای در میان این قشر انجامیده است.
وی بیان داشت: به‌طور مثال یک بازنشسته ممکن است دندان نداشته باشد، به سمعک برای شنیدن و عصا برای راه رفتن نیاز داشته باشد که این موارد اصلاً جز بیمه تکمیلی حساب نمی‌شود.
سخن پایانی
با این تفاسیر ضروری است تا نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با تذکر به مسئولان کشوری این خواسته‌ی عمومی را پیگیری کنند چراکه اگر هم‌افزایی ملی برای تحقق این خواسته ایجاد نشود، تحقق حق درمانی بازنشستگان میسر نخواهد بود.

گزارش اختصاصی: پدرام مجیدی

این مطلب در شنریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007