دبیر مجمع مطالبه‌گران شهرستان جاسک گفت: بیشتر مسائل حزبی، جناحی و سیاسی برای انتخاب افراد در پست‌های مدیریتی در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش دلفین، دخالت سیاسیون، به‌ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتصابات و گماردن افراد نزدیک خود در پست‌های مدیریتی حسابی صدای کارمندان ادارات و افکار عمومی را درآورده است. در آخرین مورد انتصاب «حسن دوراندیش» رئیس دفتر حسین رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در شهرستان رودان به سمت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری جاسک سروصدای زیادی به پا کرد و بار دیگر جوانان جاسکی از عدم اعتماد مدیران استانی به ایشان برای تصدی صندلی‌های مدیریتی گلایه کردند.
حسین روشنی دبیر مجمع مطالبه‌گران شهرستان جاسک در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار دلفین در خصوص روند انتصابات در این شهرستان دست به شفاف‌سازی زد و سعی کرد بی‌پرده مسائل را تشریح کند.
مسئولان بالادستی جواب جوانان جاسکی را بدهند
وی در خصوص دلایل عدم اعتماد به جوانان توانمند در شهرستان جاسک بیان داشت: جواب سؤال پست ندادن به جوانان جاسکی را باید از مسئولان بالادستی گرفت و متأسفانه شایسته‌سالاری که دغدغه همه مردم و نخبگان است در نظر گرفته نمی‌شود و بیشتر مسائل حزبی، جناحی و سیاسی برای انتخاب افراد در پست‌های مدیریتی در نظر گرفته می‌شود.
به نماینده مجلس بر خورده است
وی با تائید دخالت مستقیم نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در انتصابات، افزود: دغدغه‌ی مردم در خصوص استفاده از نیروهای توانمند را به نماینده مجلس منعکس کرده‌ایم و متأسفانه به ایشان هم برخورده است اما امیدواریم این رویه هرچه سریع‌تر تغییر پیدا کند.
مدیران پروازی جایگزین جوانان توانمند
روشنی ضمن بیان اینکه شهرستان جاسک از نیروهای توانمندی جهت استفاده در پست‌های مدیریتی برخوردار است، گفت: متأسفانه در چند ماه اخیر مدیران پرتلاش، کارآمد، جهادی و باسابقه جای خود را به افرادی داده‌اند که به‌صورت پروازی در حال رفت‌وآمد هستند.
وی با تأکید بر اینکه شهرستان جاسک از نیروهای جهادی‌، توانمند و پرتلاش بسیاری برخوردار است، اظهار داشت: این موضوع اصلاً صحت ندارد که جاسک از نیروهای توانمند برای گرفتن پست‌های مدیریتی برخوردار نیست و بُعد شایسته‌سالاری برای انتخاب افراد متأسفانه دیده نمی‌شود.
انتصاب‌های با طعم سیاسی
دبیر مجمع مطالبه‌گران جاسک با بیان اینکه تمام انتصاب‌های اخیر در جاسک با طعم سیاسی و حزبی بوده است، عنوان کرد: این موضوع به جای رسیده که حتی مردم عادی به این نتیجه رسیده‌اند که انتصابات اخیر در شهرستان با رویکرد سیاسی است و در حال حاضر مدیرانی که برای خدمت به مردم انتخاب شده‌اند، حتی آشنایی با روستاهای منطقه ندارند.
سرشکستگی جوانان جاسکی
وی افزود: مطرح شدن چنین موضوعاتی در افکار عمومی باعث سرشکستگی جوانان جاسکی شده است و نیروهای توانمند جاسکی در شهرستان‌های دیگر یا مرکز استان استفاده می‌شوند ولی در خود شهرستان جاسک عنوان می‌شود که این افراد در تضاد با منافع دولت حرکت می‌کنند و در پست‌های مدیریتی استفاده نمی‌شوند.
نه به این شدت
روشنی ضمن اشاره به اینکه دخالت مستقیم نماینده شرق هرمزگان و دفتر ایشان در انتصابات جاسک نارضایتی مردم را به همراه داشته است، اظهار داشت: نمایندگان قبل هم‌ چنین رویکردی را داشته‌اند اما به این شدت نبوده است و دخالت‌های حزبی و سیاسی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بر همه مردم روشن شده است.
قبلی‌ها نظر نخبگان را هم می‌پرسیدند
وی افزود: برای نمایندگان اسبق شرق هرمزگان از زمان حجت‌الاسلام میر جلیلی تا حجت‌الاسلام ذوالقدر نظر مردم، نخبگان و صاحب‌نظران بسیار مهم بود اما امروز این شبهه ایجاد شده که مهره چینی‌ها در انتصابات بیشتر برای بهره‌وری در جهت منافع شخصی است.
حرکت بی‌نتیجه با هدف انتخابات آینده
وی بیان داشت: افرادی که این ذهنیت را دارند که با این چینش‌ها می‌توانند در انتخابات آینده پیروز شوند، کاملاً در اشتباه هستند و چنین رویکردی در حال و آینده هیچ کمکی به این افراد نخواهد کرد.
دبیر مجمع مطالبه‌گران جاسک اظهار داشت: در شرایط کنونی مردم ما به همه مسائل سیاسی آگاه هستند و باید تمام اقدامات انجام شده برای رضایت خداوند و آحاد مردم باشد.
وی در پایان گفت: امیدواریم تغییرات مدیریتی به نفع مردم انجام شود اما تأکید می‌کنم تغییراتی که در حال حاضر در حال انجام با هدف منفعت برای افراد خاصی است.

گفت و گوی اختصاصی: مهدی ذاکری

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1001