مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان گفت: هم‌اکنون 88 درصد واحدهای صنعتی فعال و حدود 12 درصد واحدهای صنعتی در محدوده شهرک‌های صنعتی استان غیرفعال است.

به گزارش دلفین، در هفته‌ی گذشته و در روز حمایت از صنایع کوچک، نشریه دلفین با سید امیر امیرزاد مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان به گفتگو پرداخت و شرایط این شهرک‌ها را به صورت اجمالی مورد بررسی قرار داد.
۵۰۲ واحد به بهره‌برداری رسیده‌اند
امیر امیرزاد در گفت‌وگوی اختصاصی با دلفین اظهار داشت: از مجموع هزار و ۲۴۰ قراردادی که از ابتدای تأسیس شرکت تاکنون با سرمایه‌گذاران منعقد شده است، در حال حاضر ۵۰۲ واحد تولیدی به بهره‌برداری رسیده است و به‌طور مستقیم برای بالغ‌بر هفت هزار و ۲۰۰ نفر نیروی انسانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی هرمزگان اشتغال‌ ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: با به بهره‌برداری رسیدن مابقی طرح‌های تولیدی در محدوده شهرک‌های صنعتی در سال‌های آتی برای بالغ‌بر ۲۰ هزار نفر نیروی انسانی اشتغال‌ ایجاد خواهد شد.
۸۸ درصد واحدها فعال‌اند
امیرزاد ادعا کرد: هم‌اکنون ۸۸ درصد واحدهای صنعتی فعال و حدود ۱۲ درصد واحدهای صنعتی در محدوده شهرک‌های صنعتی استان غیرفعال است.
عمده دلایل غیرفعال بودن واحدها
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان به دلایل غیرفعال شدن واحدهای صنعتی در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: عمده‌ترین دلایل غیرفعال شدن واحدهای صنعتی شامل کمبود نقدینگی، فقدان بازار، مشکلات بانکی و مشکلات حقوقی است.
پارسال ۴۰ واحد به چرخه تولید بازگشتند
وی با اشاره به احیای واحدهای تولیدی غیرفعال مستقر در شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان یادآور شد: شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان همواره با تشکیل جلسات و استفاده از ظرفیت ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید در پی حمایت از واحدهای غیرفعال درآمده است.
وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ با پیگیری‌ها و حمایت‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ۴۰ واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشت و از طریق احیا این واحدها اشتغال ازدست‌رفته آن‌ها جبران شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان در پایان افزود: احیای بیش از ۳۰ واحد راکد دیگر در سال جاری نیز در دستور کار قرار دارد.

گفت و گوی اختصاصی: فرزانه بخشی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007