در هفته‌ی دولت امسال و با هدف فرآوری محصول گوجه‌فرنگی و ارتقا ارزش‌افزوده این تولیدات، احداث یک واحد فرآوری رب گوجه در بخش تو کهور هشت بندی شهرستان میناب آغاز شد.

به گزارش دلفین، هرساله به دلیل نوسانات بازار، بسته شدن مرزها، برگشت محصولات به دلیل عدم کیفیت مناسب، سرمازدگی و ده‌ها دلیل دیگر گوجه تولیدی در شرق هرمزگان روی دست کشاورزان می‌ماند و آن‌ها مجبورند با تحمل ضررهای بسیار محصول خود را یا خوراک دام کنند یا این‌که فاسد شدن آن را در زمین‌های کشاورزی به نظاره بنشینند. ازاین‌رو احداث کارخانه گوجه فرهنگی یکی از آرزوهای دیرین کشاورزان این منطقه بود که به نظر مقدمات اجرایی شدن آن در حال مهیا شدن است.
همه‌ی مسئولان پای‌کار آمدند
در هفته‌ی دولت امسال و با هدف فرآوری محصول گوجه‌فرنگی و ارتقا ارزش‌افزوده این تولیدات، احداث یک واحد فرآوری رب گوجه در بخش تو کهور هشت بندی شهرستان میناب با حضور مجید سلحشور فرماندار میناب، عباس مؤیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی، حجت‌الاسلام حسین جهانگیری امام‌جمعه توکهور و هشت بندی آغاز شد.
سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیاردی
بنا بر اعلام مسئولان این پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۴۵۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع با زیربنای دو هزار و ۱۰۰ مترمربع و با ظرفیت ۳۰ هزار تن جذب ماده خام کشاورزی در سال اجرا خواهد شد.
۷۰ نفر اشتغال‌زایی
گفتنی است با احداث و راه‌اندازی این کارخانه فرآوری ضمن اشتغال‌زایی ۲۰ نفر به‌صورت مستقیم به همراه ۵۰ نفر اشتغال‌زایی غیرمستقیم برای ساکنان، از حرکت کشاورزان به استان‌های هم‌جوار به‌منظور فروش محصول جلوگیری می‌شود.

گزارش اختصاصی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007