معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز عملیات تخلیه محموله‌های سه فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، منصور خرمشکوه معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: این سه فروند کشتی حامل روغن خوراکی، گندم و شکر به مجموع تناژ ۱۲۴ هزار و ۷۲۱ تن در اسکله‌های کالای اساسی بندر شهید رجایی پهلودهی و عملیات تخلیه محموله‌های این کشتی‌ها آغاز شده است.

به گفته وی، هم اکنون چهار فروند کشتی در لنگرگاه بندر عباس درحال طی کردن فرآیند اسنادی خود هستند که یک فروند آن گندم با ظرفیت ۶۹ هزار تن، کشتی دوم حامل ۶۶ هزارتن جو و نیز دو فروند کشتی دیگر در مجموع حامل ۱۲۲ هزارتن ذرت می باشند.

خرمشکوه بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون، یک میلیون و ۶۰۱ هزار و ۷۱۲ تن کالای اساسی در بندر شهید رجایی تخلیه شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷,۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این مسئول افزود: در این بین، گندم با ۹۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش‌ترین محصولی بوده که در بندر شهید رجایی تخلیه و به مقصد استان‌های هدف بارگیری شده است.

  • نویسنده : 100010