موضوع تهیه لباس فرم مدرسه چالشی تکراری است که همه‌ساله دامن خانواده‌ها را می‌گیرد و آنان را با مشکلاتی روبه‌رو می‌کند.

به گزارش دلفین، موضوع تهیه لباس فرم مدرسه چالشی تکراری است که همه‌ساله دامن خانواده‌ها را می‌گیرد و آنان را با مشکلاتی روبه‌رو می‌کند. تهیه لباس متحدالشکل هرساله در روزهای پایانی تابستان و زمان بازگشایی مدارس به دغدغه‌ای جدی برای والدین تبدیل می‌شود با این حال اگر مسئولان از پیش از فرارسیدن این موعد اقدامات اساسی را انجام دهند دیگر سودجویی صورت نخواهد گرفت اما بر اساس مشاهدات میدانی ما در شهرستان بندرلنگه نه‌تنها نظارت بر بازار فروش وجود ندارد بلکه برخی خیاطان هر طوری که دلشان خواست نرخ روی فرم لباس می‌گذرند.
درخواست افزایش نظارت
در روزهایی که تنها قریب به دو هفته تا گشایش مدارس باقی مانده است حداقل کار ممکن افزایش نظارت است چراکه تهیه لباس فرم و افزایش قیمت سالانه سبب می‌شود خانواده‌ها با حساسیت بیشتری این موضوع را موردبررسی قرار دهند، کما اینکه برخی خانواده‌ها نیز از این بابت دلخور هستند و آن را ضرری بر اقتصاد خانواده می‌دانند.
هزینه‌ای سنگین برای طیف وسیعی از والدین
این مسئله در حالی رخ داده که مشکلات اقتصادی برخی خانواده‌ها به‌صورتی است که شاید دیگر جایی برای خرید لباس فرم مدارس در سبد خانواده وجود نداشته باشد و هزینه آن برای برخی از والدین واقعاً سنگین است.
نبود نرخ نامه واحد در خیاطی‌ها
این در شرایطی است که برخی از خانواده‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار دلفین از نبود نرخ نامه واحد در خصوص عرضه لباس فرم در صنوف مرتبط در شهرهای بندرلنگه و بندرکنگ خبر می‌دهند و حتی از دوخت لباس پسرانه فرم مدارس تا یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هم خبرهایی به گوش می‌رسد.
حرف آخر
با این تفاسیر ضروری است اتاق اصناف و تمامی مسئولان شهرستان بندرلنگه ضمن نظارت بر عرضه، تولیدی‌های این اقلام را مجاب کنند نرخ نامه لباس فرم مدارس را در محل کسب خود نصب کنند و از طرفی نیز این قیمت‌ها رسانه‌ای شود.

گزارش اختصاصی: عبدالحسین اسدپور

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007