قشم سال‌هاست که با مشکل تأمین آب شرب جزیره‌نشینان روبه‌روست و هر دولتی که سر کار آمده وعده‌ی رفع مشکل آب را در قشم به‌ویژه روستاهای آن را اعلام کرده.

به گزارش دلفین، قشم سال‌هاست که با مشکل تأمین آب شرب جزیره‌نشینان روبه‌روست و هر دولتی که سر کار آمده وعده‌ی رفع مشکل آب را در قشم به‌ویژه روستاهای آن را اعلام کرده؛ وعده‌ای که تا به امروز به‌صورت صددرصدی اجرایی نشده و نارضایتی‌های مردمی را به دنبال داشته است.
این بار نیز «مهدی دوستی» استاندار هرمزگان و عالی‌ترین مقام دولت سیزدهم در هرمزگان وعده رفع مشکلات آبی را داد و باید منتظر ماند که آیا در این برهه کاری ماندگار به وقوع می‌پیوندد یا باز هم این صحبت‌ها در حد شعار و وعده خواهد ماند.
مشکلات انباشته به دلیل حاکمیت دوگانه
مهدی دوستی استاندار هرمزگان پس از جلسه فوق‌العاده شورای اداری قشم اظهار داشت: در قشم به خاطر اختلافات میان سرزمین اصلی و مناطق آزاد مشکلات انباشته‌ای شکل گرفته بود.
آب‌رسانی با تانکر
وی افزود: در حوزه آب جزیره قشم که ازجمله مطالبات قدیمی مردم است مشکلاتی وجود دارد که بخش عمده‌ای از این جزیره دچار تنش آبی است به‌طوری‌که آب‌رسانی هفته‌ای دو تا سه بار به‌صورت تانکری انجام می‌شود.
وعده هشت‌ماهه
استاندار هرمزگان گفت: با تصمیم‌گیری‌های انجام شده امیدواریم تا ۸ ماه آینده معضل قدیمی کم‌آبی در قشم برطرف شود.
سخن پایانی
در این شرایط باید هشت ماه دیگر صبر کنیم و آنگاه در صورت ماندگاری مهدی دوستی در استان هرمزگان این وعده را از وی و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم جویا شویم.

گزارش اختصاصی: فهیمه هادی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007