بندر کرگان در فاصله ۳۰ کیلومتری از مرکز شهرستان‌ میناب واقع شده که از جاذبه‌های گردشگری بسیاری برخوردار است اما به دلیل نبود زیرساخت مناسب، گردشگران رغبت زیادی برای حضور در این منطقه تفریحی ندارند.

به گزارش دلفین، با آغاز فصل پاییز و خنک شدن هوا در ماه‌های پایانی سال سیل عظیمی از مسافران و گردشگران آخر هفته خود را در مناطق ساحلی استان یا جزایر می‌گذرانند. در این شرایط تقویت زیرساخت‌های گردشگری در نقاط مختلف استان یکی از معیار های مهم جذب گردشگر به حساب می‌اید که بسیار حائز اهمیت و مورد تأکید مسئولان است؛ تاکیدی که البته در عمل دستاورد چندانی در پی نداشته است.
بندر کرگان، پتانسیلی بزرگ
بندر کرگان در فاصله ۳۰ کیلومتری از مرکز شهرستان‌ میناب واقع شده که از جاذبه‌های گردشگری بسیاری برخوردار است اما به دلیل نبود زیرساخت مناسب، گردشگران رغبت زیادی برای حضور در این منطقه تفریحی ندارند.
امکان حضور گردشگران داخلی و خارجی
مدتی قبل امین ملاحی عضو شورای اسلامی شهر بندر کرگان در گفت‌وگو با رسانه‌ها ضمن اشاره به ظرفیت‌های گردشگری بندر کرگان عنوان کرد: شهر کرگان از جاذبه‌های گردشگری متعددی بهره‌مند است و می‌تواند محلی برای حضور گردشگران داخلی و خارجی باشد.
مشکل جاده
وی افزود: جاده دسترسی به ساحل کرگان برای مشاهده این جاذبه‌های گردشگری که تنها نقطه اتصال این منطقه است وضعیت خوبی ندارد که نیازمند توجه مسئولان است.
عضو شورای اسلامی شهر کرگان گفت: متأسفانه با توجه به شرایط اسفناکی که این جاده دسترسی دارد هر گردشگری که قصد بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهر کرگان را داشته باشد برای بار دوم دیگر به این منطقه نخواهد آمد.
وی در ادامه عنوان کرد: شهر کرگان با داشتن جاذبه‌های گردشگری مانند جنگل‌های حرا، مسجد سوخته شهر قدیمی کرگان که قدمت بیش از ۱۰۰ سال دارد، تپه‌های شنی، ساحل ماسه‌ای، می‌تواند برای میناب ازنظر گردشگری جذابیت داشته باشد.
ملاحی افزود: انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر به این جاده و منطقه نگاه مثبتی داشته باشند تا برای حضور گردشگران شرایط بهتری فراهم شود.
فرمانداران اعتبارات ویژه در نظر بگیرند
احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان هم در جلسه ستاد سازمان‌دهی سواحل استان به این موضوع پرداخت و با اشاره به اهمیت سازمان‌دهی سواحل استان عنوان کرد: با توجه به بهبود شرایط آب و هوایی هرمزگان و آغاز ورود مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور به استان به‌ویژه مناطق ساحلی آماده‌سازی اماکن تفریحی و گردشگری جهت میزبانی شایسته از گردشگران باید در دستور کار ستاد ساماندهی سواحل شهرستان‌های استان قرار گیرد.
وی با تأکید بر توسعه هرچه بیشتر سواحل استان و ایجاد زیرساخت‌های لازم در این مناطق، افزود: فرمانداران شهرستان‌های ساحلی اعتبارات ویژه اجرای طرح‌های سالم‌سازی سواحل را در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان پیش‌بینی و شهرداران ساحلی استان نیز از محل درآمدهای شهرداری اعتباراتی را درزمینه‌ی تقویت امکانات در سواحل برای رفاه حال مردم و گردشگران در دستور کار قرار دهند.
فرار مدیرکل از پاسخ به دلفین
برای پیگیری بیشتر این موضوع خبرنگار دلفین در حاشیه ویژه‌برنامه روز جهانی و هفته گردشگری که در سالن اجتماعات هتل هما بندرعباس برگزار شد به سراغ «سهراب بناوند» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان رفت که وی از توضیحات در این خصوص سر باز زد و با پاسکاری بین خود و یکی از معاونانش از زیر بار تشریح موضوع برای افکار عمومی شانه خالی کرد.
تأکید وزیر بر توسعه زیرساخت‌ها
این در حالی است که «سید عزت‌الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سفر یک روزه به هرمزگان و در بازدید از آب‌گرم بندرخمیر بر توسعه زیرساخت‌ها برای جذب بستر گردشگر تأکید کرد، تاکیدی که مشخص نیست باید مانند بسیاری از وعده‌های دولت‌مردان به آن نگریست یا باید انتظار تغییر در این حوزه را داشته باشیم.
با این حال نیاز است متولیان امر باید اهتمام بیشتری در راستای پیگیری و تخصیص اعتبارات لازم در این حوزه داشته باشند و از روزمرگی‌های خود بپرهیزند.

گزارش اختصاصی: مهدی ذاکری

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1001