امام‌جمعه سیریک افزود: این بانوی بزرگوار دارای سه بعد مهم شخصیتی است که عبارت‌اند از بعد خانوادگی، بعد سیاسی و بعد عبادت یا همان خضوع و خشوع در برابر پروردگار عالم.

به گزارش دلفین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محسن سالاری» امام‌جمعه سیریک در گفت و گو با دلفین ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت دخت گرامی پیامبر اسلام حضرت زهرا «س» وی را مادر خلقت، مادر نبوت، مادر امامت و مرکز فیوضات ذات الهی معرفی کرد و گفت: بشریت مرهون حضرت فاطمه زهرا «س» است و روزبه‌روز معنویت و نورانیت این بانوی بزرگوار نمایانتر می‌شود در چنین شرایطی وظیفه اشرف مخلوقات این است که خود را شایسته انتساب به خاندانی بدانند که به ولایت و خداجویی معروف بودند.
جایگاه ویژه حضرت زهرا
وی در ادامه اذعان داشت: خداوند متعال در قرآن کریم سوره مبارک الکوثر، مژده اعطای حضرت زهرا «س» را با امتنان و منت به پیامبر اسلام «ص» می‌دهد و در روایت متعددی آمده است، خدا آن بانو را از نور باعظمت خود آفرید و موقعى که درخشید، آسمان‌ها و زمین به نور او روشن و چشم‏هاى ملائکه خیره شد.
مهم ترین ویژگی
امام‌جمعه سیریک به بیان مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها در محیط منزل و جامعه پرداخت و افزود: این بانوی بزرگوار دارای سه بعد مهم شخصیتی است که عبارت‌اند از بعد خانوادگی، بعد سیاسی و بعد عبادت یا همان خضوع و خشوع در برابر پروردگار عالم.
ویگفت: رهبر معظم انقلاب در دی‌ماه سال ۱۳۸۹ در خصوص نقش زن در نگاه غرب نکته‌ای را بیان فرمودند و افزودند که دنیای استکبار سرشار از جاهلیت و اشتباه محض است و استکبار جهانی در افکارش، زن را وسیله سوءاستفاده ابزاری قرار داده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن سالاری تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب؛ در دنیای غرب زن وسیله التذاذ محسوب می‌شود و این التذاذ به معنای آزادی برای زنان غرب است و افرادی که در دنیای جاهل و غافل مدعی طرفداری حقوق بشر هستند این‌ها همان ستمکاران به نقش زن تلقی می‌شوند.
عنایت اسلام به زنان
وی ضمن بیان اینکه عنایت دین مبین اسلام به زنان بیش از مردان است، گفت: قرآن کریم انسان‌ساز است و زن را انسان‌ساز معرفی کرده است، اگر وظیفه انسان‌سازی از زنان ملت‌ها گرفته شود بلاشک آن ملت با انحطاط مواجه خواهد شد.
امام‌جمعه سیریک ابراز داشت: نقش و وجود حضرت زهرا «س» در اسلام خط بطلانی بر غرب‌گرایی است.
جاهلیت مدرن در دنیای غرب
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن سالاری تصریح کرد: زمانی که حضرت زهرا «س» پا به عرصه گیتی نهاد جاهلان آن دوران زن را وسیله ابزاری برای خود می‌دانستند در این زمانه هم به‌نوعی دنیای غرب از دوران جاهلیت تبعیت می‌کند و جاهلیت مدرن را راه‌اندازی کرده است.
امام‌جمعه سیریک در ادامه سخنانش ابراز داشت: روایات متعددی بر این حقیقت تأکید کرده است که ائمه اطهار فرمودند؛ اگر دلالت‌ها، عنایت و هدایت‌های الهی نبود ما شناخته نمی‌شدیم و اگر ما نبودیم معرفت به خدا ممکن نبود.
هدف از قیام
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سالاری به اختلاف در زمان شهادت حضرت زهرا «س» بین امت اسلامی اشاره کرد و گفت: این اختلاف‌ها به دوران وفات پیامبر گرامی اسلام «ص» بازمی‌گردد.
وی یادآور شد: پس از تلاش‌های بی‌وقفه‌ای که پیامبر اسلام «ص» برای از بین بردن جاهلیت و بقای دین مبین اسلام انجام دادند با وفات پیامبر «ص» مردم به این نتیجه رسیدند که جاهلیت را دوباره برپا کنند و حضرت زهرا «س» با این کار مخالفت کرد اما اغلب افراد به مخالفت‌های این بانو اعتنا نکردند.
امام‌جمعه سیریک اذعان داشت: حضرت زهرا «س» در خطبه فدکیه با استناد به آیه پنجم سوره مائده فرمودند: «ای مردم! آیا شما می‌خواهید به دوران جاهلیت و کفر بازگردید.»
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سالاری گفت: همان‌گونه که حضرت زهرا «س» قیام کردند تا مردم به جاهلیت ثانوی دچار نشوند، جهل زدایی نیز از مهم‌ترین هدف قیام عاشورایی بود.
وی در پایان افزود: حضرت زهرا سلام‌الله علیها در مقابل کسانی که طرفدار بازگشت به جاهلیت بودند مقاومت کرد اما اغلب مردم به حاکمیت دینی و ولایت پشت کرده بودند به‌طوری‌که این مخالفت‌ها تا پس از شهادت حضرت صدیقه طاهره وجود داشت.

گفت و گوی اختصاصی: فاطمه درویش‌پور

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1001