معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان در جلسه قرارگاه مدیریت بحران سوخت هرمزگان جمله‌ای راهبردی را بیان کرد که اگرچه باید به‌عنوان سیاست اصلی استان در سال‌های گذشته اتخاذ می‌شد اما به نظر می‌رسد امروز دیگر کاربرد چندانی ندارد.

به گزارش دلفین، جلسه قرارگاه مدیریت بحران سوخت هرمزگان به میزبانی شرکت گاز استان برگزار شد و «رضا مدرس» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان جمله‌ای راهبردی را بیان کرد که اگرچه باید به‌عنوان سیاست اصلی استان در سال‌های گذشته اتخاذ می‌شد اما به نظر می‌رسد امروز دیگر کاربرد چندانی ندارد.

مدرس در این جلسه اظهار کرد: باید منافع استان را سوار بر قطار منافع ملی کرد و همگی در این مسیر حرکت کنیم و نباید منافع استانی در تقابل و تضاد با منافع ملی باشد.

وی عنوان داشت: با توجه به این‌که اکثریت نقاط کشور هوای سردی را تجربه می‌کنند باید همگی در استان دست‌به‌دست هم بدهیم تا جریان گاز طبیعی، پایدار و ایمن همچون گذشته جریان داشته باشد و شاهد خللی در این زمینه نباشیم.

اگرچه جاده‌ی یاری‌رسانی، خدمات‌دهی و درک شرایط بین هرمزگان و پایتخت همواره یک‌طرفه بوده و مردم جنوب در تمامی این سال‌ها با دوری گزیدن از حاشیه و تمسک به شعار وحدت، دست از مطالبه‌گری کشیده‌اند و خود را به‌عنوان قلک حاکمیت دیده‌اند اما همچنان مدیران استانی از مردم هرمزگان تقاضا دارند تا شرایط کشور را درک کنند. بااین‌حال انگار همواره فقط در مواقع اضطرار استان با اهداف نظام هماهنگ شده و در زمان توسعه و توزیع بودجه شاهد هم‌سویی با اهداف کلان ملی در هرمزگان بوده‌ایم که اگر بودیم امروز باید بندرعباس به معنای واقعی کلمه پایتخت اقتصادی کشور می‌بود نه این‌که در ابتدایی‌ترین زیرساخت‌ها دچار مشکل باشد.

در وضعیتی که اقتصاد کشور شرایط بسیار بغرنجی را تجربه می‌کند و از شواهد چنین برمی‌آید که دولت دیگر بودجه‌ای برای ایجاد آبادانی در بساط ندارد، صحبت از قطار شاید چندان موضوعیتی نداشته باشد، اگرچه رئیس‌جمهوری در خصوص «لوکوموتیر» یا همان لوکوموتیو پیشرفت سخنانی را مطرح کرد اما امروز او نیز به‌خوبی می‌داند که با این کابینه و این نوع تعاملات با جهان و مردم خود، آبادانی که هیچ، اداره‌ی امور ساده هم چندان میسر نیست و سوختی برای ادامه‌ی راه این قطار نمانده است.

در چنین شرایطی نیاز است تا دلسوزان بار دیگر هشدارهای لازم را به اهالی حکومت ارائه دهند و سعی کنند تا پنبه‌ها را از گوش حضرات بیرون بکشند چراکه در صورت ادامه‌ی این روند، به‌هیچ‌عنوان آینده‌ی روشنی در مقابل کشور قرار نخواهد داشت.

گزارش اختصاصی: زهرا شاکرمی‌نژاد

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007