عضو شورای شهر بندرعباس با بیان این‌که ما هنوز نفهمیدیم که رئیس شورا چه کسی است، تأکید کرد: مطابق ماده 6 آیین‌نامه داخلی شورا، رئیس شورا موظف به اداره جلسه است.

به گزارش دلفین، فضای شورای شهر بندرعباس به حدی ملتهب شده است که هر دو گروه حسابی از خجالت هم درمی‌آیند و دیگر حجب و حیایی نیز نسبت به حضور خبرنگاران ندارند.

در نشست هفته‌ی پیش، یعقوب دبیری نژاد عضو شورا بار دیگر دست به تریبون نیافتن گروه اقلیت را برجسته کرد و گفت: من در پایان جلسه گذشته اعلام کردم که نطق دارم اما متأسفانه این امر محقق نشد و رئیس شورا آن را مطرح نکرد.

وی که پس از این اتفاق با واکنش اسماعیل رئیسی حسنلنگی دیگر عضو شورا به‌جای رئیس مواجه شده بود، با لحنی تند اظهار داشت: از چه زمانی مد شده که اعضای شورا برای نطق در صحن علنی شورا باید درخواست کتبی داشته باشند؟

دبیری نژاد با بیان این‌که ما هنوز نفهمیدیم که رئیس شورا چه کسی است، تأکید کرد: مطابق ماده ۶ آیین‌نامه داخلی شورا، رئیس شورا موظف به اداره جلسه است.

سالاری نیز این مجادله‌ی دوسویه را ادامه داد و گفت: اعضای شورا باید با وفاق و همدلی برای تحقق یک نتیجه مطلوب در صحن علنی شورا حضور داشته باشند.

وی افزود: با ایجاد تنش در صحن علنی مشکلات حل نمی‌شود و برای اینکه در جلسه شورا تنش ایجاد نشود اعضا باید از قبل به‌صورت مکتوب برای نطق اعلام کنند.

بااین‌حال این تنش نه بر سر یک نطق که دیگر برای همگان مشخص شده است، ریشه‌های دیگری دارد.

گزارش اختصاصی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007