مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان گفت: مطابق با آمار رسمی ۱۹ و نیم درصد مدارس کشور را مدارس غیراستاندارد تشکیل می‌دهند اما در هرمزگان میزان مدارس غیراستانداردمان کمتر از ۱۰ درصد است.

به گزارش دلفین، سید فخرالدین هاشمی مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان ضمن قدردانی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خیرین مدرسه‌ساز، آموزش‌وپرورش و ائمه جمعه استان گفت: با نگاهی گذار به مدرسه‌سازی طی چهار دهه اخیر متوجه می‌شویم از سرانه یک مترمربع به ازای هر دانش‌آموز امروز به سرانه پنج و نیم مترمربع به ازای هر دانش‌آموز رسیده‌ایم.

هنوز در برخی شهرها کمبود احساس می‌شود

وی با بیان اینکه هرچند که هنوز کمبودهایی در برخی از شهرها احساس می‌شود، افزود: عبور ما از سرانه متوسط کشوری حکایت از حرکت عظیم و جهادی در امر مدرسه‌سازی بوده است که مطمئناً نقش پررنگ خیرین مدرسه‌ساز در این زمینه بسیار تأثیرگذار بوده است.

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان با اعلام اینکه در یک‌سال اخیر مشارکت خیرین مدرسه‌ساز بسیار چشمگیر بوده است، ابراز داشت: در یک‌سال اخیر ۳۵۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مشارکت خیرین در امر مدرسه‌سازی استان بوده که در ساخت ۱۱۰ فضای آموزشی مشارکت داشتند.

پیش‌بینی ۷۰۰ میلیاردی کمک خیران

هاشمی ادامه داد: امسال نیز پیش‌بینی ما این است که میزان مشارکت خیرین مدرسه‌ساز به بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان در سطح استان برسد.

وی یکی از سیاست‌های جدی سازمان نوسازی مدارس کشور را علاوه بر افزایش کمی فضاهای آموزشی توجه به کیفیت فضاها و معماری مدارس دانست و افزود: امروز مدارس نه‌فقط به‌عنوان یک فضای آموزشی بلکه به‌عنوان کانون تحول فرهنگی موردتوجه جدی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است.

بحران سال‌های پیشین

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان با بیان اینکه در یک‌سال اخیر بحران‌های متعددی را پشت سر گذاشتیم، افزود: در زلزله فین بنیاد برکت و اتاق بازرگانی سنگ تمام گذاشته و ۲۴ فضای آموزشی که نیاز به تعمیر داشته؛ ۱۲ مدرسه که نیازمند تخریب و بازسازی بوده توسط بنیاد برکت استان تعمیر و بازسازی شده است.

هاشمی همچنین گفت: در منطقه سایه خوش توسط کانون کارشناسان دادگستری استان تهران در کمتر از سه ماه پرونده این پروژه بسته و این مدرسه ساخته شد و ۲۴۰ دانش‌آموز این مدرسه از فضایی ایمن و استاندارد بهره‌مند شدند.

وی در خصوص چالش‌های حوزه فضای آموزشی است استان اظهار کرد: مطابق با آمار رسمی ۱۹ و نیم درصد مدارس کشور را مدارس غیراستاندارد تشکیل می‌دهند اما در هرمزگان میزان مدارس غیراستانداردمان کمتر از ۱۰ درصد است که این امر بزرگ با همت خیرین مدرسه‌ساز محقق شده است.

نیازمند اعتبارات ویژه هستیم

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان افزود: در حوزه کمبود فضاهای آموزشی نیز در شهر بندرعباس، میناب و رودان نیازمند اعتبارات ویژه هستیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی که همیشه یاری‌گر بوده در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی کمک کنند که سطح سرانه بیش از گذشته به مدرسه‌سازی اختصاص یابد.

هاشمی با بیان اینکه مدیران قبلی و فعلی آموزش‌وپرورش نیز در عرصه مدرسه‌سازی سنگ تمام گذاشتند، خاطرنشان ساخت: با همت و همراهی این مدیران در عرصه ساخت فضاهای آموزشی، بهبود فضای دانش‌آموزی را شاهد هستیم.

خبر اختصاصی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1001