فرماندار ویژه میناب گفت: برای تکمیل پروژه آب‌های سطحی نیازمند اعتبارات ویژه‌ای هستیم تا در تمامی نقاط شهر لایروبی کانال‌ها به‌صورت کامل انجام شود.

به گزارش دلفین، سیل در سال‌های گذشته در شرق هرمزگان به‌ویژه شهرستان میناب خسارات فراوانی را در پی داشته است و عدم لایروبی رودخانه‌های فصلی نیز از دلایل اصلی آن بوده است. با توجه به فرا رسیدن فصل زمستان و احتمال نزول باران در این فصل به سراغ «مجید سلحشور» معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب رفتیم و آخرین جزئیات اقدامات صورت گرفته در این حوزه را از وی جویا شدیم.

جذب اعتبارات

سلحشور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دلفین در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی رودخانه‌های فصلی در میناب عنوان کرد: سال گذشته پس از بارش‌های فراوان و بی‌سابقه در میناب مشکلات زیادی برای مردم روستایی و شهروندان به وجود آورد و پس از آن با پیگیری‌های به عمل آمده در سطح استانی اعتبارات خوبی از محل ماده ۱۷ قانون مدیریت بحران اختصاص پیدا کرد.

ساماندهی در حال انجام است

وی با اعلام اینکه در نقاط مختلف شهرستان ساماندهی رودخانه‌ها در حال انجام است، گفت: پروژه‌های ساماندهی و ایمن‌سازی رودخانه‌ها از روستای چاه اسماعیل، گوربند، محدوده رودخانه میناب، منطقه بندزرک، روستاهای تلنگ و تلنگ سراتک بعد از سیل سال گذشته آغاز شد.

سلحشور اضافه کرد: در منطقه کریان، راونگ و هشت‌بندی نیز در حال حاضر هشت دستگاه بولدوزر با تخصیص اعتبارات موجود مشغول به کار هستند و روند کار به‌خوبی در حال پیشرفت است و امیدواریم با تکمیل این کارها مشکلات این منطقه به حداقل برسد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این خصوص در حوزه شهری هم افزود: در بخش شهری هم پروژه هدایت آب‌های سطحی از سوی شهرداری در حال انجام است و اعتبارات این پروژه از محل اعتبارات استانی و تملک که بیش از هفت میلیارد تومان است، تأمین می‌شود.

فرماندار ویژه میناب گفت: بخشی از اعتبارات این پروژه هم از محل درآمدهای شهرداری از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر به این پروژه اختصاص یافته و پروژه مذکور پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی داشته است.

وی با بیان این‌که در گذشته آب‌های سطحی از سمت بالادست وارد خیابان‌ها و معابر می‌شد و مردم را دچار مشکل می‌کرد افزود: این پروژه مشکلات بخش مرکزی شهر میناب را حل خواهد کرد.

وی اظهار داشت: در دیگر نقاط شهری و از محله ولی‌عصر تا شیخ‌آباد هم در مدت گذشته لایروبی و پاک‌سازی مسیر پل‌های شهری صورت نپذیرفته بود که پاک‌سازی نزدیک به ۳۰ پل در معابر شهر میناب انجام شد.

معاون استاندار هرمزگان در پایان ضمن اشاره به اینکه برای تکمیل پروژه آب‌های سطحی نیازمند اعتبارات ویژه‌ای هستیم تا در تمامی نقاط شهر لایروبی کانال‌ها به‌صورت کامل انجام شود، بیان داشت: اقدامات تحقیقاتی و مطالعاتی در این خصوص انجام شده و برای تکمیل کامل این پروژه نیازمند اعتبارات لازم هستیم که برای سال آینده پیش‌بینی خواهد شد.

گفت و گوی اختصاصی: مهدی ذاکری

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007