رئیس سازمان بسیج سازندگی هرمزگان گفت: از ابتدای سال تاکنون قرارگاه محرومیت‌زدایی با کمک گروه‌های جهادی در حوزه‌های مختلف محرومیت‌زدایی در مناطق دورافتاده گام‌های امیدبخشی را برداشته است.

به گزارش دلفین، سرهنگ «یاسین باوقار» رئیس سازمان بسیج سازندگی هرمزگان در گفت‌وگوی اختصاصی با دلفین اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون قرارگاه محرومیت‌زدایی با کمک گروه‌های جهادی در حوزه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل اعزام کادر درمان و تیم‌های فرهنگی، اعزام کارگروه فنی و عمرانی در راستای ساخت منازل مددجویان و راه‌اندازی شبکه آب‌رسانی، احداث راه‌های مواصلاتی و همچنین بهبود وضعیت معیشت مردم به‌منظور امدادرسانی در مناطق دورافتاده گام‌های امیدبخشی را برداشته است.

یاری‌رسانی به زلزله‌زدگان

وی افزود: سال گذشته با توجه به زلزله شدیدی که در غرب هرمزگان و به مرکزیت روستای سایه خوش به وقوع پیوست، گروه‌های جهادی از همان ساعات اولیه وقوع برای کمک به مردم این منطقه سریعاً پای کار آمدند و گروه‌های جهادی با نظم و انسجام بیشتری نسبت به گذشته به خدمت‌رسانی پرداختند.

تشکیل شورای جهادی

وی در ادامه به تشریح چرایی تشکیل شورای جهادی پرداخت و گفت: این شورا با هدف هدایت و هماهنگی گروه‌های جهادی ازجمله تعیین مسیر و نقشه راه و نظارت بر کارهای جهادی شکل گرفته تا اقدامات گروه جهادی در مناطق و محله‌ها در زمینه‌های مختلف با هماهنگی و خروجی بهتری انجام شود.

سرهنگ باوقار اذعان داشت: در حال حاضر گروه‌های جهادی با استقرار در جزیره ابوموسی در حال ساخت اردوگاه خدمات رفاهی، فرهنگی و ورزشی ویژه دانش آموزان هستند و همچنین آسفالت‌سازی کوچه و معابر جزیره هرمز در دست اقدام است.

رئیس بسیج سازندگی هرمزگان اذعان داشت: هم‌اکنون در مناطق شرق هرمزگان در حوزه عمرانی پروژه ساخت منازل مددجویان و همچنین ساخت زمین ورزشی به‌منظور ارائه خدمات‌رسانی مردم مناطق محروم در حال انجام است.

آب‌رسانی به روستاهای صعب‌العبور

وی با بیان اینکه پروژه چمن مصنوعی سیریک و بشاگرد تا دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: از ابتدای سال اجرای پروژه آب‌رسانی به ۴۰ روستای هرمزگان را در دستور کار قرار دادیم و به‌تازگی ۱۶ روستا در مناطق شرق هرمزگان نیز برای طرح آب‌رسانی در برنامه بسیج سازندگی هرمزگان قرار گرفته است.

باوقار خاطرنشان کرد: در راستای آب‌رسانی به مناطق محروم و صعب‌العبور شرق هرمزگان پس از اختصاص بودجه و تهیه لوله این پروژه مهم را در اختیار گروه‌های جهادی قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۰۰ روستا در هرمزگان با بحران آب مواجه بود، گفت: مهم‌ترین برنامه بسیج سازندگی برای چهار سال آینده این است که هیچ روستایی در هرمزگان با کمبود آب آشامیدنی مواجه نباشد.

سرهنگ باوقار ابراز داشت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نیز در زمینه‌های مختلف در راستای امدادرسانی به مناطق دورافتاده اقدامات مهمی را انجام دادند.

جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی

رئیس سازمان بسیج سازندگی هرمزگان بیان داشت: با شروع فصل زمستان برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی، بسیج سازندگی به‌عنوان نیروی سازمان‌دهی شده و در قالب گروه‌های جهادی آمادگی انجام خدمت‌رسانی در ارتباط با چیدمان و بسته‌بندی محصولات کشاورزی را به‌عنوان اولویت جزو برنامه‌های مهم قرار داده است.

وی ابراز داشت: گروه‌های جهادی در راستای امدادرسانی و پیشگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی به مناطق مختلف استان ازجمله هشتبندی، حاجی‌آباد، میناب و رودان اعزام شده‌اند.

وی در پایان افزود: با اجرایی شدن این برنامه‌ها، کشاورزان هرمزگانی محصولاتشان بدون سرمازدگی به مناطق مختلف ارسال و کمتر دچار ضرر و زیان می‌شوند.

گفت و گوی اختصاصی: فاطمه درویش پور

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007