فرماندار ویژه میناب گفت: پروژه مجتمع فرهنگی میناب پیشرفت خوبی را در این مدت داشته است اما برای تکمیل آن نیازمند اعتبارات تکمیلی هستیم.

به گزارش دلفین، علی‌رغم وجود پتانسیل‌های بسیار فرهنگی و هنری در شهرستان میناب اما همچنان زیرساخت‌های این حوزه مغفول مانده و تنها مجتمع فرهنگی این شهرستان بعد از گذشت قریب به یک دهه همچنان نیمه‌تمام است. در سال‌های گذشته هر بار یک حاشیه برای این پروژه ایجاد شد و دعواهای مسئولان استانی و شهرستانی حسابی این پروژه را به عقب انداخت و باعث تلف شدن بودجه‌ها شد. بااین‌حال به نظر می‌رسد اوضاع اندکی بهبود یافته است. ازاین‌رو در گفت‌وگویی را با «مجید سلحشور» معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب ترتیب دادیم و آخرین جزئیات اقدامات صورت گرفته در این حوزه را از وی جویا شدیم.

۱۰ سال توقف

سلحشور در تشریح وضعیت پروژه مجتمع فرهنگی میناب با توجه به کمبود زیرساخت‌های فرهنگی در این شهرستان گفت: این پروژه قریب به ۱۰ سال متوقف شده بود اما در سال گذشته اعتباری در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان به آن اختصاص یافت و این پروژه مجدد احیا شد و آغاز به کار کرد.

پیشرفت خوبی داشته اما اعتبار می‌خواهیم

فرماندار ویژه میناب تصریح کرد: پروژه مجتمع فرهنگی میناب پیشرفت خوبی را در این مدت داشته است اما برای تکمیل آن نیازمند اعتبارات تکمیلی هستیم.

راهکار: فروش اموال مازاد دولتی

وی اضافه کرد: در سفر اخیر استاندار هرمزگان به شهرستان میناب تصمیم گرفته شد تا از محل فروش اموال مازاد و واگذاری ساختمان‌های دولتی بتوانیم بخشی از هزینه‌های اقدامات عمرانی ازجمله مجتمع فرهنگی میناب را تأمین کنیم که این موضوع درحال پیگیری است و کارهای اولیه اداری آن آغاز شده است.

وی با تأکید بر اینکه از هر کوششی در جهت تأمین اعتبار برای مجتمع فرهنگی میناب دریغ نخواهیم کرد افزود: این پروژه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ماست.

افزایش نشاط اجتماعی در سطح جامعه

فرماندار ویژه میناب با اشاره به افزایش نشاط اجتماعی در سطح جامعه و برگزاری برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد: با توجه به در پیش بودن هفته فرهنگی میناب پیش‌بینی کرده‌ایم برای پایان سال جشنواره‌های خوبی با همکاری شهرداری برگزار کنیم و در حال پیگیری برای برگزاری سایر جشنواره‌های فرهنگی ازجمله سور و سرنا و زندگی هستیم.

وی در پایان اضافه کرد: همچنین در شورای فرهنگی شهرستان تقویم فرهنگی برای سال آینده در حال تدوین است که در جلسات آتی به تصویب خواهد رسید و با تصویب این تقویم برنامه‌های سال آینده به‌صورت کامل مشخص خواهد شد.

گفت و گوی اختصاصی: مهدی ذاکری

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1001