هفدهمین رویداد بین‌المللی شعر فجر در جزیره ابوموسی با حضور شاعران مطرح بین‌المللی برگزار شد.

به گزارش دلفین، هفدهمین رویداد بین‌المللی شعر فجر شبانگاه ۱۱ بهمن‌ماه در جزیره ابوموسی با حضور شاعران مطرح بین‌المللی برگزار شد که از جمله شاعران بنام حاضر می‌توان به حسن بعیتی از سوریه، عسگر حکیم اف از تاجیکستان، مرحمت عالم آوا از تاجیکستان، شاه منصور شاه میرزا از تاجیکستان، سید سکندر حسینی از افغانستان، محمدکاظم کاظمی از افغانستان، زامیق محموداف از جمهوری آذربایجان، سید نقی عباس کیفی از هندوستان، جعفر محمد از ازبکستان، احمد شهریار از پاکستان و علی کمیل قزلباش از پاکستان اشاره داشت.

مضمون اشعار

در این جشنواره شاعران بزرگی از کشورهای پاکستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان، افغانستان، سوریه، تاجیکستان، هند و شاعرانی از ایران شعرهایی با مضمون خلیج فارس، صلح و دوستی و استعمارستیزی خواندند که با استقبال حاضران مواجه شد.

بهره‌مندی از ظرفیت‌های ادبی شهرهای مختلف

«رضا اسماعیلی» دبیر هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر، برگزاری این جشنواره در ابوموسی را به فال نیک گرفت و گفت: تمرکززدایی از جشنواره شعر فجر و حضور این برنامه فراگیر ملی و بین‌المللی در شهرهای مختلف ایران اسلامی می‌تواند ظرفیت‌های ادبی شهرستان‌ها را نیز معرفی و بهره‌گیری از این مواهب ادبی را برای علاقه‌مندان فراهم کند.

وی افزود: بهره‌مندی از ظرفیت‌های ادبی شهرهای مختلف کشور نظیر معرفی منتقدان ادبی، مشاهیر ادبی، شاعران نوجوان و جوان مستعد، رونمایی از کتاب‌های شاعران جوان، و… در این جشنواره می‌تواند موردتوجه دست‌اندرکاران قرار گیرد.

زبان فارسی عامل پیوند ملیت‌ها

در ادامه «علی رمضانی» مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران ضمن تقدیر از مهمان‌نوازی و خونگرمی مردم هرمزگان، تأکید کرد: زبان فارسی عامل پیوند ملیت‌ها با یکدیگر است که با زبان شعر به گفتگو نشسته‌اند.

وی اظهار کرد: چنانچه شاعران حاضر و بین‌المللی شعری در وصف این رویداد و خلیج فارس بسرایند مدیران استانی به دیده منت می‌نهند و هدایایی به قدردانی از آنها اهدا خواهند نکرد.

وی با مطلوب خواندن کیفیت برگزاری این جشنواره اضافه کرد: برگزاری هفدهمین جشنواره شعر فجر در ابوموسی نشانه وفاداری مردمان این سرزمین نسبت به آب‌وخاک ایران است.

مدیرعامل مؤسسه کتاب خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم کتابخانه‌های ابوموسی را برای استفاده مردم جزیره تجهیز و کمبودهای آن را رفع کنیم.

ارسال پیام جشنواره به‌تمامی دنیا

«اسمعیل جهانگیری» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان هم یکی از علت‌های برگزار شدن این جشنواره بزرگ در جنوبی‌ترین نقطه ایران اسلامی و در قلب خلیج‌فارس را ارسال پیام اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران به منطقه و تمام دنیا دانست و گفت: امروز شاهد رقم خوردن ویرانی ظلم و استکبار در جهان هستیم که از برکات انقلاب اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اظهار داشت: اگر همه نعمت‌هایی را که خداوند به ما داده است در یک کفه ترازو و در کفه دیگر ولایت را قرار دهیم، ترازوی ولایت سنگین‌تر خواهد بود.

وی برگزاری این جشنواره در این نقطه از ایران اسلامی را نشانة امنیت، اقتدار و قدرت ایران خواند و افزود: برای برگزاری این جشنواره و به پاس زنده نگه داشتن زبان فارسی، افراد زیادی زحمت کشیدند تا میزبان این رویداد باشیم.

جهانگیری بیان کرد: حکومت جمهوری اسلامی بر پایة مردم‌سالاری دینی و احکام اسلامی بنا شده است و امروز انقلاب از سن چهل‌سالگی و بلوغ عقلی گذشته و به یک جوان برنای تأثیرگذار و مؤثر در عالم تبدیل شده و سنگ‌اندازی دشمنان نشان می‌دهد انقلاب ما به ثمر رسیده است.

وی در پایان گفت: یکی از ثمرات انقلاب اسلامی این است که برادران ما از کشورهای مختلف در جشنواره شعر خلیج فارس جمع شده‌اند و هم‌زمان با ایام پیروزی انقلاب به اجرای برنامه پرداخته‌اند و این پیروزی را جشن گرفته‌اند.

خبر اخنصاصی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1001