امید می‌رفت که وضعیت کارگری و روند با مدیریت جدید شرکت ایزوایکو بهبود یابد.

به گزارش دلفین، اگرچه با آمدن «سلمان ضربی» بر مسند مدیرعاملی ایزوایکو به‌عنوان فردی که دکترای صنایع دریایی از دانشگاه ملی کره جنوبی و مهندسی و کارشناسی ارشد مکانیک و کشتی‌سازی از دانشگاه صنعتی شریف داشت و سوابق اجرایی‌اش هم بسیار روشن بود، امید می‌رفت که وضعیت کارگری و روند مدیریت این شرکت بهبود یابد اما از شواهد چنین برمی‌آید که وی هم نتوانسته بسیاری از وعده‌های خود را عملی کند و این مدیر پروازی نیز قرار نیست برای چالش‌های موجود در ایزوایکو درمان باشد.

یکی از افرادی که چندی پیش در قالب بازدیدکننده از این مجتمع عظیم کشتی‌سازی بازدید کرده بود، نکات بسیاری را برای خبرنگار دلفین بازگو کرد که لازم است متولیان امر هر چه سریع‌تر برای رسیدگی به آن اقدام کنند.

ناعدالتی در دریافت‌ها

این فرد عدم توازن حقوق پرداختی در ایزوایکو در مقایسه با صنایع مستقر در غرب بندرعباس را ریشه‌ی اصلی نارضایتی کارگران عنوان کرد و گفت: سقف پایین حقوق و عدم اجرای طرح طبقه‌بندی و اماواگرها در رابطه با برگزاری انتخابات برای انتخاب نماینده کارکنان در اجرای طرح طبقه‌بندی تشنج را در این مجموعه بالا برده است.

کم‌توجهی به ظرفیت نیروهای بومی

وی در ادامه کم‌توجهی به ظرفیت‌های موجود در یک سازمان را سبب کاهش انگیزه در کارکنان خواند و گفت: طی بررسی‌هایی که داشتیم متوجه شدیم که این کم‌توجهی‌ها در میان نیروهای بومی بیشتر است و این مسئله در توزیع پست‌های مدیریتی نمایان بود.

وی تصریح کرد: استعفای نیروهای متخصص با بیش از یک دهه سابقه به دلیل سیاست‌های غلط و از بین بردن انگیزه در چند ماه گذشته بسیار تکرار شده و این مسئله بر باد دادن سرمایه‌های انسانی این مجموعه است.

عدم شفافیت در استخدام‌ها

این فرد ادعا کرد: طی گفت‌وگو با برخی از افراد شاغل در این صنعت متوجه شدم که آنان استخدام نیروهای جدید را حق فرزندان بازنشستگان می‌دانند اما اعلام داشتند که افراد بسیاری در قالب قرارداد با پیمانکار یا قرارداد مستقیم بدون هیچ ضابطه‌ای استخدام شده‌اند که بررسی صحت این ادعا باید از سوی نهادهای نظارتی صورت پذیرد.

بی‌نظمی در قراردادها

وی در پایان بی‌نظمی در قراردادهای پیمانکاران را یکی دیگر از مشکلات مدیریتی این مجموعه عنوان کرد و گفت: برخی از پیمانکارها بیشتر از ۶ ماه است که قراردادی با مجموعه ندارند و این مسئله آنان را در مسائل بیمه‌ای و پرداخت حقوق کارگران با مشکل مواجه کرده است.

گزارش اختصاصی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007