ائمه‌ی جمعه‌ی اهل سنت تعارف‌ها را با دولت ابراهیم رئیسی و تیم اقتصادی‌اش کنار گذاشته‌اند و به‌صراحت کوچک شدن سفره‌های مردم را فریاد می‌زنند.

به گزارش دلفین، اگرچه همچنان شاید سیاست ائمه‌ی جمعه‌ی جامعه‌ی تشیع حمایت از سیاست‌های اقتصادی دولت باشد یا هنوز ترجیح می‌دهند که در این خصوص موضع‌گیری خاصی نداشته باشند اما ائمه‌ی جمعه‌ی اهل سنت تعارف‌ها را با دولت ابراهیم رئیسی و تیم اقتصادی‌اش کنار گذاشته‌اند و به‌صراحت کوچک شدن سفره‌های مردم را فریاد می‌زنند.

مسئولان قدمی برای حل مشکلات اقتصادی برنمی‌دارند

در تازه‌ترین مورد شیخ «یوسف جمالی» امام‌جمعه اهل سنت بندرعباس با انتقاد از وضعیت اقتصادی موجود کشور، گفت: متأسفانه قدمی از سوی مسئولان که جلوی این روند را بگیرد، شاهد نیستیم.

افق روشنی پیش رو نیست

وی اضافه کرد: در حال حاضر شرایط به‌گونه‌ای شده است که امکان دعوت مردم به صبر هم وجود ندارد و افق روشنی نیز پیش روی مردم نیست.

انتقاد نسبت توقیف سازندگی

شیخ جمالی با انتقاد از توقیف روزنامه سازندگی به دلیل اشاره به گرانی‌های افسارگسیخته، افزود: آیا بهتر نیست، مسئولان به جای توقیف روزنامه‌ای که گرانی‌ها را گوشزد می‌کند، وضعیت معیشت مردم را بهبود ببخشند؟!

وی خطاب به مسئولان دولتی گفت: اگر نمی‌توانید شرایط فعلی را مدیریت کنید پس چرا نشسته‌اید؟! ما در کشور اسلامی زندگی می‌کنیم که به فردای قیامت اعتقاد داریم و این پست‌ها مسئولیت است و برای این مسئولیت باید در آخرت پاسخگو باشیم.

از گرسنگی و بیچارگی و تن‌فروشی‌ها تکان بخورید

امام‌جمعه اهل سنت بندرعباس ادامه داد: مسئولان باید با دیدن شکم گرسنه، بدبختی‌ها، بیچارگی‌ها و تن‌فروشی‌های ناشی از وضعیت موجود تکان بخورند و فکری به حال این مردم بدبخت و بیچاره کنند.

نمایندگان مجلس چرا ساکت‌اند؟!

وی همچنین با انتقاد از سکوت نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزود: مردم تا کی باید این موضوع را تحمل کنند؟ چرا نمایندگان مجلس اقدامی نمی‌کنند؟ این‌ها کجا هستند؟ نمایندگان قدرت قانونی دارند و می‌توانند وزیر را استیضاح کنند؛ چرا این کار را نمی‌کنند؟ اگر وزیر بی‌کفایت است باید او را برکنار کنند و اگر کفایت دارد، توانایی‌اش را در مسئولیتش به مردم نشان دهد.

وی بیان داشت: این وضعیت برای مردم سخت و طاقت‌فرسا شده و هر روز حجم ورشکستگی‌ها و بدبختی‌ها در حال افزایش است و هر قشری به‌نوعی گرفتار است.

امام‌جمعه اهل سنت بندرعباس تأکید کرد: شرایط فعلی آسیب‌های روحی و روانی در پی دارد و جامعه را از هم می‌پاشد و لازم است تا دیر نشده مسئولان فکری به حال این وضعیت کنند.

سخن پایانی

در این شرایط می‌طلبد تا سایر دلسوزان نظام و انقلاب و کشور نیز با ارائه‌ی توصیه‌های لازم و انعکاس واقعیت‌های جامعه در پی اصلاح امور باشند چراکه با حمایت‌های کورکورانه و پاک کردن صورت‌مسئله مشکل به‌هیچ‌عنوان حل نخواهد شد.

گزارش اختصاصی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1001