معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی پزشکان در قبال سلامت مردم گفت: داشتن مسئولیت‌های اجتماعی در قبال بیماران و اقشار آسیب‌پذیر از وظایف اخلاقی و انسانی همه مردم است.

به گزارش دلیفن، در دوران دفاع مقدس رزمندگان برای دفاع از اعتقادات و خاک مهین تا پای جان در مقابل هجوم نیروهای بعثی مقاومت کردند. پس از پایان جنگ نیز این روحیه از بین نرفته است و نیروهای جهادگر در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه سلامت نقش عصای دست مردم را در مناطق دورافتاده ایفا می‌کنند تا شاید مرهمی بر قلب‌های شکسته مردم مناطق محروم باشند. جهادگران دیروز، امروز و فردا با هم فرقی ندارند بلکه هرکدام با مسئولیت‌پذیری در راستای خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی پا به میدان کارهای سخت می‌گذارند. این بار دلفین به سراغ «یحیی میرزاده» معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و یکی از جهادگر عرصه سلامت استان رفته است تا در خصوص چگونگی ورود به فعالیت‌های جهادی و برنامه‌های جهادگران سفیدپوش در ایام نوروز با وی گفت‌وگو کند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مردمی بودن، شرط استمرار حرکت‌های جهادی

میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار دلفین با اشاره به اینکه مردمی بودن محور اصلی فعالیت گروه‌های جهادی است، اظهار داشت: اساس کار جهادی میل به خدمت بی‌منت است و این مردمی بودن می‌تواند موجب بقا و استمرار حرکت‌های جهادی در سطح جامعه باشد.

وی گفت: نظام درمان و سلامت با گستردگی فراوانی همراه است و می‌تواند به‌عنوان یکی از ارکان مهم در جهت ارائه خدمت در اقصی نقاط استان نقش تأثیرگذاری را ایفا کند.

مسئولیت‌های اجتماعی در قبال سلامت مردم

مسئول گروه جهادی شهدای سلامت هرمزگان در ادامه بیان داشت: بنا به اقتضای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی گروهی از مردم نمی‌توانند از خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند شوند و در این مواقع باید گروه‌های جهادی به میدان بیایند.

وی با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی پزشکان در قبال سلامت مردم گفت: داشتن مسئولیت‌های اجتماعی در قبال بیماران و اقشار آسیب‌پذیر از وظایف اخلاقی و انسانی همه مردم است و می‌طلبد تمامی پزشکان حداقل زمانی کوتاه را به ارائه خدمات پزشکی رایگان برای مردم مناطق محروم اختصاص دهند.

وی ضمن بیان اینکه دغدغه‌مندی نسبت به مردم، ویژگی‌های بارز گروه‌های جهادی است، خاطرنشان کرد: مسئولیت‌پذیری و دغدغه‌مند بودن نیروهای جهادی موجب حل گوشه‌ای از مشکلات مردم و تداوم حرکت‌های جهادی می‌شود و آنان با حضور به‌موقع در مناطق محروم باعث امید افزایی در جامعه می‌شوند.

وی در ادامه اذعان داشت: تشکیل شبکه بهداشت در سراسر کشور یکی از مهم‌ترین افتخارات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است و در همین راستا شبکه بهداشت به موفقیت‌هایی مانند کاهش مرگ‌ومیر مادران باردار، کاهش مرگ‌ومیر نوزاد، واکسیناسیون عمومی، نظام ارجاع از سطح بهورزی به سطح پزشکی و…کسب کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اذعان داشت: جهادگران سفیدپوش با اعزام به مناطق محروم، هرکدامشان به‌نوعی خدمات غربالگری سلامت انجام می‌دهند و با این فرآیند درمان زودتر به نتیجه می‌رسد.

همراهی با روستاییان صفایی دیگر دارد

وی در ادامه با اشاره به این‌که بودن در کنار روستاییان مهربان و انقلابی صفایی دیگر دارد، اظهار داشت: من با توجه به مسئولیت‌های گوناگون در حوزه بهداشت و درمان با اعزام به روستاهای دورافتاده و کم برخوردار از نزدیک دغدغه‌ها و مشکلات مردم را بررسی می‌کنم و سپس با برگزاری نشست‌های متعدد با مسئولان حوزه بهداشت و درمان آن منطقه، مشکلات مردم را اعلام و سعی می کنیم راه‌حل‌های مناسبی برای آن بیابیم.

تحویل سال به‌وقت جهادی

وی اذعان داشت: تا پایان سال و همچنین در ایام نوروز نیز چند اردوی جهادی سلامت به مناطق محروم خواهیم داشت و امیدوارم دعای خیر و لبخند رضایت مردم در دریافت خدمات رایگان تخصصی و فوق تخصصی همواره بدرقه راه ما بشد و این موضوع یکی از بهترین خاطرات برای سفیدپوشان عرصه سلامت تلقی می‌شود.

گفت و گوی اختصاصی: فاطمه درویش پور

این مطلب در شنریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1001