کمبود فضاهای ورزشی در شهرستان‌های شرق هرمزگان به‌ گونه‌ای است که هیچ مسئول بدقلقی هم توان کتمان آن را ندارد.

به گزارش دلفین، کمبود فضاهای ورزشی در شهرستان‌های شرق هرمزگان به‌ گونه‌ای است که هیچ مسئول بدقلقی هم توان کتمان آن را ندارد، وضعیتی که در سال‌های گذشته تشدید شده و روزبه‌روز مردم منطقه بیشتر این کمبودها احساس و نسبت به آن ابراز نارضایتی می‌کنند.
خرید شکلات برای کودک گرسنه‌ی پنج‌ساله
هرمزگان علی‌رغم موقعیت استراتژیک و سهم ویژه در اقتصاد کشور و استقرار صنایع عظیم زیرساخت‌های مناسب و در شأن ورزش حرفه‌ای و همگانی را دارا نیست و گهگاه صنایع به دنبال تیم‌داری‌های کم‌هزینه آن هم در سطوح دسته چندم اکتفا می‌کنند و با این اقدامات زودگذر و کم بازده به دنبال راضی کردن جامعه‌ی هدفشان هستند، آن هم با رویکرد خرید شکلات برای کودک گرسنه‌ی پنج‌ساله!
فشل بودن مدیران ورزش و جوانان
اگر واقع‌بینانه به وضعیت امروز زیرساخت‌های ورزشی استان بنگریم، مشاهده می‌کنیم که پروژه‌های معطل‌مانده بسیاری از دولت‌های گذشته در شهرستان‌های مختلف روی زمین مانده است و متولیان توجهی به این بخش ندارند و فشل بودن مدیران اداره کل ورزش و جوانان نیز مزید بر علت شده است تا این روند همچنان ادامه یابد؛ موضوعی که به‌هیچ‌وجه در یک گزارش نمی‌گنجد اما این پرده را به یک پروژه‌ی بی‌سامان و رها شده در سیریک اختصاص داده‌ایم.
نزدیک به ۱۰ سال انتشار
یکی از این پروژه‌ها سالن ورزشی روستای «گهردو» بخش «بمانی» شهرستان سیریک است که نزدیک به ۱۰ سال از بلاتکلیفی آن گذشته و مسئولان به معنای واقعی کلمه آن را به حال خود رها کرده‌اند. به گفته مردم این روستا، این پروژه تاکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است اما مشخص نیست چه زمانی به افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید. جالب است بدانید که روستای گهردو از پرجمعیت‌ترین روستاهای سیریک به حساب می‌آید و اینکه بانوان ورزشکار این روستا نیز در سطح استان پرآوازه هستند.
نبود منابع و عدم همکاری متولیان
بنا بر تحقیقات خبرنگار دلفین کمبود منابع مالی و عدم همکاری اداره کل راه و شهرسازی به‌عنوان متولی پروژه با مسئولین شهرستان این پروژه بلاتکلیف مانده اما هیچ مسئولی تاکنون پاسخ‌گوی چرایی توقف این پروژه نبوده است.
تأکید استاندار ولی هیچ…
همواره استانداران ادوار مختلف هرمزگان در سفرهای خود وعده‌های بسیاری را به مردم داده‌اند که «مهدی دوستی» سکان‌دار فعلی استانداری نیز از این قاعده مستثنا نیست. وی سال گذشته در جلسه شورای اداری که در بندر «کوهستک» شهرستان سیریک برگزار شد، بر تکمیل این پروژه ورزشی تأکید کرد ولی همچنان اقدام مؤثری برای پیشبرد پروژه انجام نشده است و مردم سیریک تنها وعده‌های توخالی را درو می‌کنند.
هدررفت بیت‌المال
البته این بی‌عملی در تحقق وعده‌ها تنها مردم را از امکانات ورزشی محروم نکرده بلکه هدر رفت بیت‌المال را نیز سبب شده است و متولیان امر اگر در تکمیل این پروژه اهتمام به خرج ندهند، نه‌تنها آینده را مبهم خواهند کرد که اقدامات گذشته نیز نابود خواهد شد.
ورزشکار داریم، امکانات ورزشی نه
البته این نارضایتی‌ها محدود به ورزشکاران سیریکی نمانده و چندی پیش حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محسن سالاری» امام‌جمعه این شهر نیز در خطبه‌های نماز جمعه در همین خصوص عنوان کرد: ورزش در سیریک وضعیت مطلوبی ندارد، ورزشکار داریم ولی امکانات ورزشی کافی نیستند؛ مردم ورزش دوست‌اند و شهرستان نیازمند امکانات زیرساختی در این عرصه است.
وی افزود: ورزش فقط خرید توپ و تور نیست، بلکه سالن‌های ورزشی و امکانات فرسوده است و از مسئولان خواهش می‌کنم به ورزشکاران توجه کنند.
پای‌کار آوردن صنایع و مناطق ویژه اقتصادی برای تکمیل پروژه‌ها
در این شرایط که مدام دولت از به ته خوردن کفگیر به ته‌ دیگ سخن به میان می‌آورد، نیاز است اداره کل ورزش و جوانان با توجه به کمبود فضای ورزشی استاندارد در شرق استان نسبت به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اهتمام بیشتری بورزد و یکی از راهکارها نیز در این خصوص استفاده از ظرفیت صنایع مستقر در استان و مناطق آزاد و ویژه است؛ اقدامی که همتی بلند و مدیریتی قوی را طلب می‌کند.

گزارش اختصاصی: مهدی ذاکری

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007