نخستین گردهمایی گروههای مردمی و جهادی با وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن برگزارشد و در این گردهمایی بسیج سازندگی هرمزگان در زمینه طرح های محرومیت زدایی رتبه برتر را کسب کرد.

به گزارش دلفین، نخستین گردهمایی گروههای مردمی و جهادی با وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، سردار زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور و سردار سلیمانی رئیس بسیج مستضعین کشور، سرهنگ یاسین باوقار مسئول بسیج سازندگی هرمزگان و جمعی از مسئولان برگزار شد و در این گردهمایی بسیج سازندگی هرمزگان در زمینه طرح های محرومیت زدایی رتبه برتر را کسب کرد.

سرهنگ یاسین باوقار ضمن اشاره به هفته بسیج سازندگی اظهار داشت: ۱۷ اردیبهشت ماه سالروز بسیج سازندگی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری شده و در این هفته برنامه های شاخص از قبیل افتتاح ۱۱ کیلومتر راه روستایی کوهشاه و همچنین بازگشایی راه روستایی جاده سیرمند حاجی آباد از طریق انفجار در «گردنه صعب العبور» در دستور کار داریم.

وی به توزیع پنج هزار دستگاه کولر گازی بین مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اشاره کرد و گفت: تعداد پنج هزار دستگاه کولر گازی به مددجویان در استان‌های کرمان، هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان اهدا می شود.

سرهنگ باوقار بیان داشت: سهم هرمزگان بالغ بر هزارو ۸۰۰ سری جهیزیه ویژه مددجویان کمیته امداد و ۸۰ سری جهیزیه برای بهزیستی و مابقی اقلام شامل یخچال، کولر و تلویزیون برای سایر نیازمندان اهدا خواهد شد. 

مسئول بسیج سازندگی استان هرمزگان افزود: ۶۵۰ سری جهیزیه برای زوج های جوان در هرمزگان تدارک دیدیم که توسط بسیج سازندگی نواحی اهدا می شود.

وی همچنین در ادامه سخنانش به مناسبت هفته بسیج سازندگی به افتتاح ۱۰ باب پروژه مسکن مددجویی کمیته امداد و تسطیح ۳۰هکتار اراضی کشاورزی در منطقه شهداد حاجی آباد اشاره کرد.

سرهنگ باوقار در ادامه بیان داشت: ویزیت و مشاوره رایگان، اعزام بیش از ۵ گروه جهادی پزشکی در مناطق مختلف هرمزگان جهت مداوای رایگان نیازمندان و همچنین اعزام گروه های جهادی عمرانی برای مرمت و بازسازی ۴۰ باب منزل مسکونی نیازمندان به مناسب هفته بسیج سازندگی در هرمزگان انجام می شود.

همچنین بیش از پنج هزار پرس غذای گرم و البسه بین نیازمندان در این هفته توزیع می شود.

وی در بخش دیگر سخنانش اذعان داشت: روز گذشته در وزارت راه و شهرسازی، سازمان بسیج سازندگی هرمزگان رتبه برتر کشوری را در حوزه محرومیت زدایی کسب نمود و با افتخار از سوی سردار سلیمانی رئیس بسیج مستضعفین کشور، سردار زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی لوح تقدیر به اینجانب اهدا شد.

به گفته وی؛ بنده به همراه ۱۵ نفر از سرشاخه های گروه های جهادی در این همایش شرکت کردم.

وی در پایان افزود: گروه جهادی شهدای گمنام استان در حوزه عمرانی (ساخت پل های ارتباطی روستایی) به عنوان گروه جهادی فعال و برتر تجلیل شد و این برنامه از شبکه افق و شبکه خبری همزمان با هفته بسیج سازندگی اجرا شد.

خبر اختصاصی

  • نویسنده : فاطمه درویش‌پور