مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس گفت: منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس موفق به کسب جایزه پیشروان بهره وری 4 ستاره این دوره شد.

به گزارش دلفین، «حسن خلج طهرانی» در حاشیه این همایش گفت: طی سه سال اخیر در موضوع بهره‌وری به‌طور خاص وارد شدیم و یکی از‌ مواردی که هدف‌گذاری کردیم، شناسایی موانع و مشکلات از راه سرمایه‌گذاران موجود و سرمایه‌گذاران جدید بود.

طهرانی با اشاره به دیگر اقدامات منطقه ویژه در خصوص رشد بهره‌وری، افزود: اقدام دیگر در خصوص تخلیه و بارگیری و به‌طور کلی لجستیک در منطقه ویژه بود که در این مقوله توانستیم به‌خوبی ظرفیت‌ها را شناسایی کنیم، همچنین در مقوله آموزش و تعالی نیروی انسانی به‌عنوان اولویت نخست وارد شدیم، در عین حال تجهیزات موجود نیاز به نوآوری داشتند و در نتیجه بهینه‌سازی‌ها نیز انجام شد و بدین ترتیب توسط نیروهای انسانی موجود و گرفتن مهندسین مشاور، اقدامات برای افزایش راندمان پتانسیل موجود در منطقه ویژه که به‌دلیل مشکلات و محدودیت‌ها نمی‌توانستیم از آن‌ها به‌صورت بهینه استفاده کنیم، شروع شدند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با بیان اینکه با سازمان‌هایی مانند راه‌ آهن و مشتریانی که می‌توانستند به ما کمک کنند، تعامل برقرار شد و چرخه منطقه ویژه، راه آهن و مشتریان به یکدیگر نزدیک‌تر شد، تصریح کرد: این اقدام نیز به افزایش راندمان منتهی گشت و آن را می‌توان در افزایش تخلیه واگن مشاهده کرد، به‌طوری که از تخلیه ۲۰۰ واگن در روز، به ۳۸۰ تخلیه رسیدیم.

وی در پایان در خصوص اقدامات آتی خاطر نشان کرد: اکنون منطقه ویژه به سمت جلو گام برداشته است و قصد دارد امکانات و پتانسیل‌های خود را بیش از گذشته توسعه دهد، به‌طوری که از توانایی‌های بخش خصوصی که آماده سرمایه‌گذاری است نیز در این زمینه استفاده شود و حضور بخش خصوصی نیز با توجه به رویکردهای آن می‌تواند راندمان و بهره‌وری کلی را نیز به مراتب افزایش دهد.

طهرانی افزود: در تاریخ بیست و هفتم خرداد ماه سال ۹۸ در سالن همایش های بین المللی هتل بزرگ ارم تهران با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو، نمایندگان مجلس، روسای تشکل‌ها و مدیران شرکت های معدنی برگزار شد و منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس موفق به کسب جایزه پیشروان بهره وری چهارستاره این دوره شد.

  • نویسنده : 1007