مدیرعامل باشگاه ستارگان بندر کلاهی اظهار داشت: نگاه مسئولان به ورزش میناب قطعاً مثبت نیست؛ به این دلیل که ما حتی توان تامین ابتدایی‌ترین زیرساخت‌ها را نداشتیم و باید بدون رودربایستی گفت که مسئولان چندان دغدغه فوتبال و ورزش میناب را ندارند.

به گزارش دلفین، در مناطق مختلف استان هرمزگان استعدادهای فراوانی وجود دارد اما حمایت‌های لازم از این استعدادها برای شکوفایی بیشتر صورت نمی‌گیرد. شهرستان میناب نیز از این قاعده مستثنی نیست و در سال‌های اخیر از فراهم نشدن زیرساخت‌های مناسب در حوزه تربیت‌بدنی رنج برده است. به مناسبت هفته ورزش و تربیت‌بدنی و در راستای انعکاس وضعیت این حوزه به سراغ «یوسف ملاحی» فعال حوزه ورزش و مدیرعامل باشگاه ستارگان بندر کلاهی رفتیم. وی سابقه‌ی بازی در تیم‌های فانوس بندر تیاب، اتحاد بندزرک، استقلال میناب و البدر بندر کنگ را دارد و پس از این که در سال ۱۳۹۱ بازی را کنار گذاشت، به تیم‌داری در حوزه‌ی فوتبال با سرمایه‌ی شخصی روی آورده است.
استعدادهایی که پرپر شدند
«یوسف ملاحی» در گفت‌وگو با خبرنگار دلفین در ارزیابی وضعیت ورزش میناب و توجه مسئولان به حوزه‌ی تربیت بدنی بیان داشت: در روستاها و مناطق مختلف استان به‌ویژه شهرستان میناب استعدادهای فراوانی وجود دارد اما ما قادر نبوده‌ایم که فوتبال هرمزگان و میناب را به کشور معرفی کنیم که این موضوع به دلیل کم‌کاری مسئولان و نبودزیرساخت‌های مناسب است.
ضعف در زیرساخت‌ها
وی اضافه کرد: تیم خلیج فارس میناب در لیگ سه کشوری حضور داشت اما مسئولان حتی به فکر برطرف کردن مشکل نور زمین ورزشگاه شهید امینی نبودند که همین مساله میزبانی را از میناب گرفت و اعضای این تیم مجبور شدند مسابقات خود را در بندرعباس برگزار کنند و البته همین موضوع باعث سقوط تیم خلیج فارس میناب به مرحله پایین‌تر شد.
نبود نگاه مثبت به حوزه ورزش میناب
مدیرعامل باشگاه ستارگان بندر کلاهی اظهار داشت: نگاه مسئولان به ورزش میناب قطعاً مثبت نیست؛ به این دلیل که ما حتی توان تامین ابتدایی‌ترین زیرساخت‌ها را نداشتیم و باید بدون رودربایستی گفت که مسئولان چندان دغدغه فوتبال و ورزش میناب را ندارند و اگر چند دلسوز هم نبودند امروز کلا ورزش در میناب تعطیل شده بود.
ایجاد مجموعه ورزشی در بندر کلاهی
وی در ادامه ضمن بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های خوبی برای آینده باشگاه ستارگان بندر کلاهی انجام شده است، گفت: امیدواریم بتوانیم به اهداف بلندمدت خود دست یابیم و در همین راستا پیگیریم تا مجموعه‌ای‌ ورزشی را در روستای بندر کلاهی احداث کنیم.
ملاحی با اشاره به اینکه هیئت‌مدیره باشگاه به دنبال آن است تا این مجموعه ورزشی را به‌صورت کاملاً خصوصی احداث کند، افزود: انتظار ما از مسئولان تسریع در روند اداری این پروژه است و امیدواریم بتوانیم ساخت این مجموعه را هر چه سریع‌تر آغاز کنیم.
وی اظهار داشت: تیم بزرگ‌سالان ما در لیگ دو استان حضور دارد و هدف ما صعود به سطوح‌ بالاتر است و با ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز، احداث یک آکادمی حرفه‌ای فوتبال را در بندر کلاهی در برنامه خود گنجانده‌ایم.
معرفی بازیکن به تیم‌های کشوری
این فعال حوزه ورزش خاطرنشان کرد: در سال جاری بازیکنان‌هایی در رده‌های سنی جوانان و امید به تعدادی از تیم‌های مطرح کشوری معرفی شدند که این استعدادها باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.
وی عنوان کرد: در شرایط اقتصادی کنونی تنها افراد معدودی در حال تیم داری در بخش خصوصی هستند و اگر زیرساخت‌ها بهبود یابد، قادر خواهیم بود ده‌ها فوتبالیست همچون محمدامین درویشی و محمدرضا عباسی در لیگ برتر داشته باشیم.
ملاحی اظهار داشت: برای من باعث افتخار است که کاری برای ورزش شهرستان و استان انجام دهم و امیدوارم در این راه مفید واقع شوم. مدیرعامل باشگاه ستارگان بندر کلاهی میناب در ادامه ضمن تبریک بابت انتصاب مهدی دوستی به‌عنوان استاندار هرمزگان، بیان داشت: درخواست‌های بسیاری از آقای دوستی داریم ولی مهم‌ترین درخواست ما این است که برای زیرساخت‌های ورزشی هرمزگان فکری اساسی کنند.
نیاز نیست امتیاز بخرید
وی تصریح کرد: در رشته‌ی فوتبال نیازی نیست امتیاز تیم های لیگ برتری و لیگ یکی برای استان خریداری شود، بلکه ما باید زیرساختها را ارتقا دهیم تا از قبل آن ورزش استان در تمام ابعاد رشد یابد.
برنامه‌ریزی برای ورود صحیح صنایع به حوزه ورزش
وی خواستار توسعه زیرساخت‌های ورزشی شرق هرمزگان با روی کار آمدن استاندار جدید شد و عنوان کرد: زمانی که صنایع استان پای کار بیایند و پس از ارتقای زیرساخت‌ها به تیم‌داری حرفه‌ای روی آورند، اهداف بلندمدت محقق خواهد شد وگرنه ورود بدون برنامه آنان حتی به لیگ برتر هم دوام چندانی نخواهد داشت.
وی در پایان‌ گفت: در کنار همه کاستی‌ها باید خوبی‌ها را نیز عنوان کرد و در این مجال باید از همراهی اداره ورزش و جوانان میناب که در حد توان خود همواره به باشگاه ستارگان بندر کلاهی کمک کرده است، تشکر و قدردانی کنم.

گفت و گوی اختصاصی: مهدی ذاکری

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است.

  • نویسنده : 1007