معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: هرمزگان در وضعیت قرمز مصرف برق قرار دارد و تابستان امسال با کمبود چهار هزار مگاواتی برق مواجه می شویم.

به گزارش دلفین، «همایون حائری» معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از کمبود چهار هزار مگاواتی برق خبر داد و گفت: باوجود بارش های سال جاری، باتوجه به رشد سالانه ۱۰ درصدی مصرف برق، پیش بینی می کنیم تابستان امسال با کمبود چهار هزار مگاواتی برق مواجه شویم.

وی افزود: وزارت نیرو در برنامه جامع عبور از پیک مصرف برق در تابستان ۹۸ توجه ویژه خود را بر مدیریت مصرف معطوف و توسعه نیروگاه‌های کشور را از دیگر اقدامات خود عنوان کرده است، اما آنچه آمار کنونی مصرف برق نشان می‌دهد، هنوز هیچ برنامه راهبردی برای کاهش و یا مدیریت مصرف تعیین نشده است.

حائری با اشاره به این که مصرف برق ۷ استان در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: نقشه مصرف برق کشور در روز جاری نشانگر آن است که استان‌های هرمزگان، سمنان، مرکزی، کردستان، زنجان و کلانشهر مشهد جزء مناطق پرمصرف کشور و در محدوده قرمز قرار دارند.

وی اضافه کرد: نقاط زرد در این نقشه که دقایقی پیش منتشر شده نشان دهنده مناطقی است که مصرف برق آنها روبه افزایش است و هم اکنون خراسان رضوی، شمال کرمان، استان اصفهان، بوشهر، همدان، قزوین، آذربایجان‌شرقی و تهران در محدوده زرد و هشدار قرار دارند.

حائری گفت: نقاط سبز در نقشه استان‌هایی را با مصرف متعادل و عادی نشان می‌دهد.

  • نویسنده : 1007