مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر بندرعباس گفت: در عملیات لایروبی بالغ‌ بر 100 هزار مترمکعب گل‌ولای از بستر کانال ورودی خارج خواهد شد.

به گزارش دلفین، «حمیدرضا محمدحسینی» مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر بندرعباس اظهار کرد: با توجه به آخرین بررسی های انجام شده از حوضچه و کانال ورودی بندر، عمق کانال داخلی بندر نسبت به شرایط استاندارد کاهش چشمگیری یافته است.

محمد حسینی گفت: سالانه هزینه‌ها و تجهیزات زیادی در راستای ایمن‌سازی مسیرهای تردد دریایی توسط این سازمان مورداستفاده قرار می گیرد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر اضافه کرد: بر اثر رسوب گل‌ولای، عمق کانال ورودی بندر به زیر ۹ متر رسیده بود که پس از عملیات لایروبی، وضعیت به عمق ایمن جهت تردد شناورهای با آبخور ۱۱ متر خواهد رسید.

وی گفت: عملیات لایروبی این کانال از اواخر فصل بهار سال جاری آغاز شده است و تا ۶ ماه آینده به پایان می‌رسد.

محمد حسینی خاطرنشان کرد: در این عملیات بالغ‌ بر ۱۰۰ هزار مترمکعب گل‌ولای از بستر کانال ورودی خارج خواهد شد.

وی گفت: عملیات لایروبی توسط یک فروند لایروب هاپرساکشن با ظرفیت سه هزار مترمکعب در دست اقدام است.

محمد حسینی گفت: بندر شهید باهنر بندرعباس یکی از کانون‌های مهم صادرات و ترانزیت جنوب کشور با ظرفیت سالانه دو و نیم میلیون تن از امکان پهلوگیری کشتی‌هایی با ظرفیت ۴۰ هزار تن برخوردار است.

وی افزود: برخورداری از ۱۲ پست اسکله، دسترسی به آب‌های آزاد، نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، اتصال به کریدور شمال- جنوب از طریق شبکه‌ بین‌المللی جاده‌ای و همچنین آبخور مناسب برای پهلوگیری انواع شناورها، این بندر را به یک پایگاه تجاری راهبردی و تأثیرگذار در منطقه تبدیل کرده است.

  • نویسنده : 1007