استاندار هرمزگان گفت: خلیج‌فارس برای همیشه تاریخ جنایت آمریکایی ها در حمله به هواپیمای مسافربری را شهادت می دهد.

به گزارش دلفین، «فریدون همتی» استاندار هرمزگان در مراسم بزرگداشت سی و یکمین سالگرد شهادت ۲۹۰ مسافر پرواز شماره ۶۵۵ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد:  امروز سالگرد جنایت وحشیانه آمریکایی‌ها در حمله به یک فروند هواپیمای مسافربری ایران بر فراز آب‌های خلیج فارس است و یاد شهدای این واقعه را گرامی می داریم.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه آمریکا در طول تاریخ معاصر جنایت‌های بسیاری را علیه ملت ایران داشته است، افزود: رژیم جنایتکار حاکم بر آمریکا همواره به دنبال چپاول ملت‌ها، زورگویی و استبداد است.

همتی تصریح کرد: ملت ایران اسلامی در طول چهل سال گذشته شجاعانه و با اقتدار در برابر آمریکا ایستاده است.

وی با بیان اینکه آمریکا به توافقات و پیمان‌های بین‌المللی پایبند نیست، خاطرنشان کرد: ما پس از چندین سال مذاکره به توافق برجام دست یافتیم و این توافق در شورای امنیت سازمان ملل نیز به تصویب رسید، اما آمریکایی‌ها با بدعهدی از این توافق خارج شدند.

استاندار هرمزگان بیان داشت: به برکت مقاومت و استقلال ایران اسلامی، امروز فرزندان ملت در نیروهای مسلح کشورمان چنان اقتداری دارند که پیچیده ترین پهپاد جاسوسی آمریکا که به حریم کشورمان تجاوز کرده بود را با تکیه بر توان داخلی و اقتدار خود تنها با شلیک یک موشک مورد هدف قرار داده و منهدم کردند.

وی گفت: ایران اسلامی اقتدار کامل خود را در آب‌های نیلگون خلیج فارس به منصه ظهور رسانده است و هر کشوری هم که خاک خود را برای تجاوز به ایران در اختیار آمریکا قرار دهد با پاسخ قاطع و محکم ایران مواجه خواهد شد.

شایان ذکر است؛ در دوازدهم تیر ماه سال ۱۳۶۷ هواپیمای مسافربری پرواز شماره ۶۵۵ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که از مبدأ فرودگاه بندرعباس عازم فرودگاه دبی بود، بر فراز آب‌های خلیج فارس از سوی ناو آمریکایی وینسنس مورد حمله موشکی قرار گرفت و ۲۹۰ مسافر آن به شهادت رسیدند

  • نویسنده : 1007